پایان مهرماه؛

پایان احداث کانال آبرسانی به کانون‌های ریزگرد

مدیرعامل موسسه جهاد نصر اتمام کار احداث کانال آب رسانی به کانون‌های ریزگرد و عرصه‌های بحرانی را پایان مهرماه اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یداله شمایلی، مدیرعامل موسسه جهاد نصر بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی برای طرح مقابله با ریزگردها در جنوب شرق اهواز، اداره کل منابع طبیعی خوزستان را برای مسایل بیولوژیک و کشت نهال و موسسه جهاد نصر را برای تامین آب این عرصه‌ها به عنوان مجری کار انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد: آبی که توسط جهاد نصر به عرصه‌های ریزگرد منتقل می‌شود با هدف آبیاری نهال ها و مرطوب کردن اراضی ریزگردها به منظور جلوگیری از خیزش ریزگردها است.

شمایلی با بیان اینکه طول کانال 44 کیلومتر طراحی شده است اذعان داشت: این کانال با دبی 20 متر مکعب بر ثانیه آب را منتقل می کند، عرض کف کانال حدود 50 متر است که حدود 34 کیلومتر آن با عرض 30 متر در حال احداث است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر در ادامه افزود: نزدیک به 6 میلیون متر مکعب عملیات خاک ریزی و خاک برداری در دست انجام است که از این میزان 98 درصد انجام شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در مسیر احداث کانال حدود 40 سازه قرار دارد که می‌توان به عبور از کانال کوت امیر، راه آهن اهواز - بندر امام خمینی، نهر مالح، لوله‌های گاز فعال 48 اینچ، 24 اینچ، 36 اینچ، 12 اینچ، تعدادی لوله‌های نفت، جاده‌های اصلی و روستایی، نهرهای سنتی روستاییان اشاره کرد.

یداله شمایلی با بیان این که به خاطر نفت‌خیز بودن منطقه خوزستان تعداد زیادی خطوط لوله نفت و گاز در مسیر احداث کانال آبرسانی قرار دارد اذعان کرد: از بسیاری از لوله‌ها مانند لوله‌های گاز 48 اینچ و 24 اینچ با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های ذی ربط عبور کرده‌ایم و هم‌اکنون مساله عبور از لوله فعال 36 اینچ که در منطقه خسروی واقع شده است رسیده‌ایم .

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده در احداث این کانال تاکنون گفت: کل اعتبار هزینه شده تاکنون به بیش از صد میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی می‌‌رسد و امیدواریم دولت تخصصی اعتبارات را نیز زودتر انجام شود تا بتوانیم مطالباتی که کشاورزان و تولید کننده‌های لوله دارند را به موقع پرداخت کنیم.

شمایلی با اشاره به کشاورزانی که زمین‌های آن‌ها در مسیر این کانال آبرسانی قرار دارد بیان کرد: با کشاورزان تعامل و تفاهم شده است و رضایت آن را جلب کرده‎ایم، بخشی از پول‌ها به آن‌ها پرداخت شده و بخش دیگری نیز به زودی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/گ

پایان مهرماه احداث کانال آبرسانی به کانون‌های ریزگرد تمام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار