کسب رتبه برتر مبارزه با مواد مخدر استان در کشور

کهگیلویه وبویراحمد، رتبه برتر مبارزه با مواد مخدر در کشور را از آن خود کرد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در دیدار اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر با نماینده ولی فقیه دراستان گفت: 57 تشکل مردم نهاد در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، 21 تشکل در زمینه درمان معتادان و تشکل بانوان خیر هم با 400 عضو برای کمک به درمان معتادان، نگهداری فرزندان آنها و اشتغالزایی برای بهبودیافتگان فعالیت می کنند.

رضایی افزود: پارسال این تشکل برای 50 نفر از بهبودیافتگان شغل ایجاد کرد.

وی گفت: آموزش رایگان رشته های فنی و حرفه ای به بهبودیافتگان، برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مهدهای کودک، مدارس، دانشگاهها، واحدهای تولیدی، رانندگان حمل و نقل عمومی و کسب رتبه نخست نوجوان سالم در کشور از مهمترین فعالیت های این شورا است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: 75 مرکز درمانی برای ترک اعتیاد، سرپناه شبانه ویژه معتادان و کمپ ویژه ترک اعتیاد بانوان در گچساران از دیگر خدمات شورای مبارزه با مواد مخدر است.

رضایی فوتی های ناشی از اعتیاد در سال 94 را 16 نفر اعلام کرد و گفت: در سال 95 این رقم به 27 نفر افزایش یافت این در حالی است که در سه ماهه نخست امسال 9 نفر نیز بر اثر اعتیاد فوت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه با اشاره به همجواری کهگیلویه وبویراحمد با مناطق پر خطر به لحاظ مصرف و فروش مواد مخدر گفت: نخستین گام برای جلوگیری و بازگشت بهبودیافتگان، انجام کارهای فرهنگی و ارتقاء آگاهی و شناخت افراد به هویت ارزشمند خود است تا اولا به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا نکنند و اگر هم در این مسیر قرار گرفتند زمینه بازگشت وجود داشته باشد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به اهمیت بررسی علمی و شناسایی بیشترین آمار مصرف مواد مخدر در بین مناطق و مشاغل مختلف برای ارائه راهکارهای موثرتر مبارزه با مصرف مواد مخدر افزود: 21 دستگاه عضو در شورای مبارزه با مواد مخدر در استان باید هماهنگ باشند تا عملکرد مطلوب و موثر تری در این زمینه بروز دهند.

انتهای پیام/غ

 مرگ 9 نفر براثر اعتیاد در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.