مژگان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

شیردهی نوزاد در ساعات اولیه بعد از تولد زمینه‌ساز تداوم شیردهی مادران

پزشک مشاور انجمن ترويج تغذيه با شير مادر گفت: شیردهی در ساعات اولیه بعد از تولد فرزند زمینه ساز تداوم شیردهی مادران است.

مژگان مظلوم پزشک مشاور انجمن ترويج تغذيه با شير مادر در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: فرهنگ تغذیه از شیر مادر نیازمند ترويج تغذيه شيرخوار با شيرمادر است که در سال های گذشته شاهد ارتقاء این فرهنگ در جامعه بوده‌ایم.

مظلوم افزود: به منظور پيشگيري از بيماري ها و مرگ و مير شيرخواران و كودكان تشويق و ترغيب مادران به تغذيه شيرخوار با شيرخود از نکات حائز اهمیت در جامعه می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در روزهای آتی نیز دوره کوتاه مدت حرفه ای از طریق دانشگاه علوم پزشکی و انجمن علمی ترویج تغذیه با شیر مادر برای آموزش خانم‌های علاقمند، افراد با حوزه کاری نوزادان، متخصص نوزادان، ماماها ، پرستاران ، پزشکان عمومی و غیره برگزارمی شود.

پزشک مشاور انجمن ترويج تغذيه با شير مادر تصریح کرد: انجمن ترويج تغذيه با شير مادر با هدف ارتقاء سطح دانش و عملکرد اقشار مختلف در زمینه مزایای شیر مادر ، مهارت مشاوره با مادر ، رفع مشکلات احتمالی شیردهی و دوره های کوتاه مدت خواهد داشت که خوشبختانه مطالعات خانواده ها در خصوص مزایای شیرمادر بالا رفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: تشويق و ترغيب مادران به تغذيه شيرخوار نیازمند همکاری پرسنل بیمارستانی است که در ساعات اولیه بعد از تولد فرزند با اولین تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی ساعات اولیه زمینه ساز تداوم شیردهی باشند.

مظلوم افزود: حمایت پزشکان و کادر پزشکی برای شیردهی موفق تضمینی برای ارتقاء فرهنگ تشويق و ترغيب مادران به تغذيه شيرخوار با شيرخود و گام عملیاتی سلامت نوزادان و در سال های آتی تربیت نسلی سالم و با نشاط خواهد بود.

وی گفت: انجمن ترويج تغذيه با شير مادر اطلاع رساني گسترده درباره مزاياي شيرمادر ، خطرات تغذيه مصنوعي، ارائه كمك هاي مشورتي در جهت رفع مشكلات مادران شيرده، تشويق و ترغيب پزشكان و صاحبنظران بهداشت و تغذيه در اجراي تحقيقات علمي و كاربردي ، تاليف ، ترجمه و انتشار مقالات ، مجلات ، نشريات و فراهم كردن وسايل كمك آموزشي و كتب مفيد علمي در زمينه فوق، تلاش در جهت حمايت از مادران باردار و شيرده از طرق قانوني و اطلاع رساني به خانواده ها در جهت اعتلاي علم و آگاهي نسبت به تغذيه با شيرمادر دارد که امیدواریم شاهد ارتقا فرهنگ تغذیه نوزادان از شیر مادر باشیم.

انتهای پیام/

نقش پرستاران بیمارستان در تداوم شیردهی مادران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار