انعقاد 5 تفاهم‌نامه احداث نیروگاه‌های بادی‌ تجدیدپذیر در خوزستان

5 تفاهم‌نامه احداث نیروگاه‌های بادی‌ تجدیدپذیر در خوزستان منعقد گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان بیان داشت: 5 تفاهم‌نامه احداث نیروگاه‌ 50 مگاواتی بادی‌ تجدیدپذیر در شهرستان های ایذه و خرمشهر توسط سرمایه گذاران لهستانی و دانمارکی منعقد شد .

وی تصریح کرد: از مزایا و ویژگی های احداث این نیروگاه ها باید به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و همچنین متنوع کردن سبد تولید برق در استان اشاره نمود .

دشت بزرگ با اشاره به ساخت نیروگاه بزرگ برق آبی در خوزستان اذعان داشت: تاکنون در خوزستان از نیروگاه‌های حرارتی و نیروگاه های برق آبی برای تولید برق استفاده می کردیم و اکنون با امضا این تفاهم نامه 2 سایت دیگر نیروگاه بادی را راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان اظهار کرد: برای احداث این نیروگاه ها در خرمشهر و ایذه تسهیلاتی را در صنعت برق برای سرمایه گذار فراهم خواهیم کرد و تعدیل هایی را در بخش هزینه های اتصال به پست برق در ایذه در نظر گرفته ایم که می توانند علاوه بر نیروگاه بادی از نیروگاه خورشیدی در ایذه استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: عملیات اجرایی 2 پست برق در شهرستان ایذه به صورت همزمان در حال اجرا است که در احداث پست های جدید بادی امکان اتصال به نیروگاه های درحال ساخت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنیم.

محمود دشت بزرگ با بیان اینکه در ایذه امکان ساخت نیروگاه بادی و نیروگاه خورشیدی فراهم است بیان کرد: با تدابیر استاندار خوزستان و تسهیلاتی که فراهم شده در این جلسه، تفاهم نامه 5 جانبه به ریاست استاندار خوزستان، شرکت برق منطقه ای خوزستان، شهرک های صنعتی، منطقه آزاد اروند و شرکت ماهایا تنظیم شده است .

وی اظهار داشت: انتظارداریم سرمایه‌گذاران لهستانی و دانمارکی هر چه سریع تر اقدامات خود را برای گرفتن مجوزهای لازم در داخل ایران از جمله ثبت شرکت و هماهنگی با شرکت سازنده انجام دهند تا در آینده ای نزدیک کلنگ زنی این پروژه را در 2 شهرستان ایذه و خرمشهر برای ساخت این نیروگاه ها داشته باشیم.

وی افزود: از ویژگی های خاص این نیروگاه سایز توربین های مورداستفاده است که هر کدام 3.45 مگاوات می باشد که در نوع خود بزرگ ترین فناوری ساخت توربین در سطح دنیاست وبرای ساخت هر نیروگاه از این دست اعتباری بالغ بر 80میلیون یورو پیش بینی می شود.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: پس از سفر سال گذشته به لهستان و دانمارک تفاهمنامه ای منعقد شد که نتیجه آن حضور سرمایه گذاران برای ساخت نیروگاه بادی 50مگاواتی در شهرستان های ایذه و خرمشهر است .

وی اظهار کرد: این طرح را با همکاری برق منطقه ای استان پیگیری می کنیم تا هرچه زودتر مجوزهای لازم برای عملیات احداث این 2 نیروگاه بادی در خرمشهر و ایذه را دریافت کنیم .

شریعتی از آمادگی استان برای پذیرش سرمایه گذاران خارجی در حوزه های اقتصادی خبر داد و اذعان داشت: خوزستان امادگی همکاری با سرمایه گذاران درحوزه های صنایع نفت و پتروشیمی را دارد و در حال حاضر می توانیم مجتمع های پتروشیمی اندیمشک را درصورت تکمیل در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار بدهیم .

بر این اساس سرمایه گذاران شرکت لهستانی و دانمارکی طی 3  روز در خوزستان از کریدور بادی خرمشهر، ایذه و ماهشهر بازدید کردند.

انتهای پیام/گ

تفاهم نامه احداث نیروگاه‌های بادی‌ تجدیدپذیر در خوزستان منعقد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.