آبرسانی به مزارع زعفران با تانکر تنها راه نجات و روزنه امید برای برطرف عطش مزارع زعفران است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان در جلسه برنامه ریزی در خصوص آبرسانی به مزارع زعفران گفت : با توجه به تغییر اقلیم منطقه ، بحران خشکسالی و استمرار این پدیده وکم شدن آب قنوات و خشک شدن تعداد زیادی از قنوات به خصوص در نواحی کوهپایه ای شهرستان سرایان باید با تانکر به مزارع آب رسانی انجام شود.


وی افزود : شهرستان سرایان با سطح زیر کشت 2 هزار و 625 هکتار و تولید ۱۰ تن زعفران مقام دوم تولید زعفران را در استان به خود اختصاص داده است.


مدیر جهاد کشاورزی سرایان افزود :با توجه به هزینه های بالای آبرسانی کشاورزان آبیاری را در نهایت صرفه جویی و ناقص انجام می دهند که چنانچه آبیاری به مزارع زعفران انجام نشود و یا به صورت ناقص انجام شود پیاز زعفران از بین خواهد رفت و با کاهش عملکرد تولید زعفران در واحد سطح مواجه خواهیم بود که باعث ناامیدی کشاورزان منطقه می شود.


مهندس سلیمانی افزود : هزینه آبرسانی سیار با تانکر به مزارع زعفران با توجه به فواصل مزارع زعفران متفاوت می باشد اما به طور متوسط هزینه هر تانکر 500 هزار ریال محاسبه می گردد که با برآوردی که شده است حداقل به اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال برای اجرای این طرح نیاز است .


وی تصریح کرد : آبرسانی به مزارع زعفران از اواخر شهریور ماه آغاز می شود و تا پایان فصل برداشت زعفران و زاج آب به طول می انجامد .
انتهای پیام/ک

آغاز  زمان مناسب آبرسانی به مزارع در سرایان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار