کاهش 100 هزار تنی میزان خرید تضمینی گندم در استان اردبیل

مدیرکل غله‌وخدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: امسال میزان خرید تضمینی گندم در این استان در مقایسه با سال قبل ۱۰۰ هزار تن کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نوبخت، مدیرکل غله‌وخدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به خرید ۴۵۸ هزار تن گندم در سال جاری تصریح کرد: این میزان در مقایسه با خرید تضمینی سال قبل ۱۰۰ هزار تن کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی ۳۷۰ هزار تن از خرید تضینی گندم امسال تاکید کرد که الباقی خرید به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه گندم تولیدی استان از کیفیت قابل‌توجهی برخوردار است، اضافه کرد: با وجود کاهش میزان خرید گندم کمبودی به لحاظ گندم مورد نیاز مصرفی نداریم.

نوبخت این استان را یکی از استان‌های موفق و خودکفا در تولید گندم عنوان کرد و ادامه داد: مصرف سالانه گندم در استان اردبیل ۲۰۰ هزار تن است که برای تولید آرد گندم تولیدی خود استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمامی مصرف سالانه از گندم‌های دیم تولیدی شمال استان تأمین شده و با خرید و ذخیره‌سازی گندم نیاز استان به صورت کامل تأمین می‌شود.

وی همچنین به پرداخت ۳۰۴ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران به جهت خرید تضمینی گندم اشاره کرد و بیان داشت: تا پایان مهرماه مابقی مطالبات به میزان ۲۹۲ میلیارد تومان نیز پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ح

خرید 458 هزار تن گندم در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.