نذر خون اولین بار از کرمانشاه شروع شد

کارشناس امور انتقال خون اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه نمی‌توان خون و فرآورده‌های خونی را طولانی مدت نگهداری کرد، از همه عزاداران حسینی خواست نذرخون را تنها به روزها تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یدالله نوری کارشناس امور انتقال خون اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به ترویج نذر"خون" در ایام تاسوعا و عاشورا طی 10 سال گذشته، گفت: اولین بار کار از استان کرمانشاه و با استقرار تیم‌های سیار خونگیری در مسیر عزاداران شروع شد.

وی با ابراز خرسندی از ترویج این فرهنگ پسندیده در سراسر کشور گفت: در سال های گذشته در این روزها تا 1100 واحد خون نیز دریافت داشته‌ایم و این درحالیست که در روزهای عادی به طور میانگین 200 واحد اهداء خون داریم.

نوری بیان کرد: از خون فرآورده‌هایی همچون پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز به دست می‌آید که پلاسما را به مدت یک سال، گلبول قرمز را به مدت یک ماه و پلاکت را تنها به مدت سه روز می‌توان نگهداری کرد و در حال حاضر عمده نیاز ما به پلاکت است که مدت نگهداری آن بسیار کوتاه است.

وی با اشاره به مدیریت حجم زیادی از افراد متقاضی نذر خون در ایام محرم افزود: افرادی که تمایل به اهدا خون و انجام نذرخون در  تاسوعا و عاشورا دارند ثبت نام می کنیم  و از آنها می خواهیم در تاریخ‌های مقرر شده در روزهای بعد مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ز

اهدای خون در روزهای محرم در استان کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار