بنابر گزارش بانک مرکزی آمریکا؛

افزایش نابرابری‌های اقتصادی در آمریکا

نتایج تحقیق جدید بانک مرکزی آمریکا نشان می‌دهد که در سه سال اخیر نابرابری‌های اقتصادی در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج یک تحقیق جدید بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد حاکی از آن است که در سه سال اخیر نابرابری‌های اقتصادی در این کشور افزایش یافته و در حال حاضر یک درصد از آمریکایی‌ها تقریبا یک چهارم از درآمدهای ملی این کشور را در اختیار خود دارند. 
 
طبق نتایج این تحقیق که بخش خدمات اقتصادی بانک مرکزی آمریکا آن را انجام داده است و بیش از شش هزار نفر نیز در آن شرکت داشتند، در سال گذشته میلادی خانواده های بسیار مرفه و ثروتمند آمریکایی که فقط یک درصد  جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند نزدیک به بیست و نه درصد از  کل درآمدهای سالیانه این کشور را در اختیار داشتند در حالی که این رقم در سال دو هزار و سیزده کمی بیشتر از بیست درصد بود. 
 
همین یک درصد بسیار مرفه جامعه آمریکا به بیش از سی و شش و نیم درصد از دارایی های این کشور چنگ انداخته اند در حالی که این رقم سه سال پیش کمی بیشتر از سی و شش درصد بود.
 
نتایج بررسی برخی موسسات تحقیقاتی از جمله گالوپ حاکی از آن است که در سال‌های اخیر نگرانی شهروندان آمریکایی به ویژه قشرهای کم‌درآمد و فقیر جامعه آمریکا از گرسنگی و بی‌سرپناهی افزایش یافته است. کارشناسان آمریکایی معتقدند افزایش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی در جامعه آمریکا در سال‌های اخیر از علل اصلی تشدید نگرانی آمریکایی‌ها از گرسنگی و بی سرپناهی است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار