ظریف: برخی کشورهای منطقه سیاست‌های اشتباهی را در پیش گرفته‌اند

وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه برخی در منطقه سیاست‌های اشتباهی را در پیش گرفته‌اند، تأکید کرد مشکلات باید از راه‌های مسالمت‌آمیز حل شود.

ظریف: برخی کشورهای منطقه سیاست‌های اشتباهی را در پیش گرفته‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت برخی در منطقه خاورمیانه سیاست‌های اشتباهی را در پیش گرفته اند و چون ما جانب حق را گرفته‌ایم موجب شده است تا در منطقه نفوذ داشته باشیم.

محمد جواد ظریف افزود: «همه مشکلات منطقه، شبیه به هم است. ما شکایاتی را از نفوذ ایران در عراق و سوریه می شنویم. آنچه نفوذ گفته می شود به شیوه ای اتفاق افتاد که در برخورد ایران با قطر رخ داده است. برخی در منطقه سیاست های اشتباهی را در پیش گرفته اند؛ اما ایران در این زمینه جانب حق را گرفت تا همین امر سبب نفوذ ایران شود. اتفاقات منطقه گزینه ما نبود، ما نه آنچه را که در عراق رخ می دهد می پسندیم و نه از آنچه که در سوریه اتفاق می افتد، استقبال می کنیم. از آنچه میان کشور قطر یا کشورهای عربستان سعودی و امارات به وجود آمده است خرسند نیستیم؛ زیرا همه این اتفاقات به زیان منطقه است و هر چیزی که بر ثبات منطقه تاثیر داشته باشد بر ایران هم تاثیر گذار است؛ زیرا ما نیز بخش مهمی از منطقه هستیم».

ظریف در ادامه اظهار کرد: «چرا ما بنادر و آسمان خود را برروی قطر گشوده ایم؟ این رفتاری است که اگر امارات هم تهدید می شد، ایران آن را در پیش می گرفت. ما از این اتفاقات خرسند نیستیم؛ زیرا مشکلات باید از راه های مسالمت آمیز حل شود. هیچ کس نمی تواند به فشار بر دیگری ادامه دهد. باور ما این است که اختلافات باید از راه گفت و گو حل شود، نه آنکه با چنین تدابیری ادامه یابد».

 

انتهای پیام/

تأکید ظریف بر حل مسالمت‌آمیز مشکلات منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار