کارشناس هواشناسی:

تداوم وزش باد شدید همراه با گردوخاک در منطقه سیستان

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک تا اواسط هفته آینده همچنان در شمال استان تداوم دارد.

تداوم وزش باد شدید همراه با گردوخاک در منطقه سیستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی وزش باد همراه با گرد و خاک تا روز یک شنبه هفته آینده همچنان در شمال استان سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

وی افزود: همچنین طبق پیش بینی ها شدت وزش باد در اواخر وقت امشب و صبح فردا در منطقه سیستان از شدت بیشتری برخوردار است.

ملاشاهی  ادامه داد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از صبح امروز در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز شروع شده به طوری که در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در زهک به ۲ هزار متر و در زابل به ۴ هزار متر کاهش یافته است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در حال حاضر در ایستگاه فرودگاهی زابل ۵۲ کیلومتر بر ساعت است، افزود: همچنین طی دو روز آینده در نواحی مرکزی، مرز غربی و نواحی شرقی استان در بعد از ظهرها وزش باد متوسط منجر به خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق می شود.

وی گفت: از نظر دمایی نیز تا روز یکشنبه شاهد کاهش دما در نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۲ درجه و دلگان، راسک، قصرقند و نیکشهر با حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

انتهای پیام/ع

وزش باد شدید در زابل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار