دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

دعوت به خیر در فریضه امر به معروف بر اساس قانون اساسی وظیفه مردم و دولت است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی دعوت به خیر در فریضه امر به معروف، وظیفه همگانی برای مردم و دولت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام احمد عبدالهی‌نژاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی دعوت به خیر در فریضه امر به معروف، وظیفه همگانی برای مردم و دولت است.

وی افزود: در سال 94 قانونی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر تصویب شد که بر اساس همان قانون اساسی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: ایجاد شوراهای امر به معروف در نهادها و بخش‌های مختلف و استفاده از طلایه داران و فعالان در حوزه امر به معروف مهمترین اقدامات انجام شده از سوی این ستاد است.

وی با اشاره به مراتب آموزش و به کارگیری نیروهای مردمی در ستاد امر به معروف تصریح کرد: آموزش همگانی، حمایت از امران به معروف در بخش‌های مختلف، تعیین سیاست‌ها در زمینه ترویج امر به معروف و ابلاغ به نهادهای ذی‌ربط و نامه‌نگاری با نهادها، آسیب‌شناسی و نهایتاً رصد اقدامات انجام شده از دیگر اقدامات انجام گرفته از سوی این ستاد در استان است.

عبدالهی اضافه کرد: این ستاد ۱۸ عضو دارد که امام جمعه، استاندار، اطلاعات، فرهنگ، آموزش و پرورش، یکی از دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات، شورای هماهنگی تبلیغات، صداوسیما، رئیس مدارس علمیه خواهران، ۲ نفر از نمایندگان به عنوان ناظرین و فرمانده سپاه و نیروی انتظامی از اعضای این ستاد هستند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های قانونی امر به معروف و نهی از منکر و بیان وظایف سلبی و ایجابی دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: مهم‌ترین منکر امروز جامعه مسأله بی‌تفاوتی است؛ امروز موضوعی از سوی مقامات عالی‌رتبه بیان شده اما از سوی دیگران پیگیری نمی‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: حتی برخی اگر مخالفتی با این تصمیمات ابلاغ شده از سوی تصمیم گیران صورت نگیرد در کمترین حالت نسبت به آن بی‌تفاوتی از سوی سایر مسؤولان وجود دارد.

وی با اشاره به تقبیح بی‌تفاوتی مردم در روایات گفت: بر اساس روایات برخی خوبان نیز به خاطر سکوت و تساهل و تسامح با بدهی‌ها با بدان هلاک خواهند شد چون تلاشی در جهت رفع بدی‌ها نکردند.

عبدالهی‌نژاد افزود: این جماعت بی‌تفاوت کسانی هستند که سواری به دشمن می‌دهند و تلاشی برای خروج از گمراهی انجام نمی‌دهند.

وی تنها راه برون رفت از شرایط فعلی منکرات در جامعه و رسیدن به نصرت الهی اقامه نماز و زکات و ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

انتهای پیام/م

 

مهم‌ترین منکر امروز جامعه مسأله بی‌تفاوتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.