با این ۱۰ گیاه بیماری از چند فرسخی کبد شما هم رد نخواهد شد

کبد یا جگر یکی از اعضای بسیار مهم بدن انسان است که اغلب نادیده گرفته شده و یا توجه چندانی به آن نمی‌شود. در حالیکه کبد کار پاکسازی مواد مضر و سم‌زدایی بدن را به عهده دارد و به جذب مواد غذایی کمک می‌کند.

با این ۱۰ گیاه بیماری از چند فرسخی کبد شما هم رد نخواهد شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کبد یا جگر یکی از اعضای بسیار مهم بدن انسان است که اغلب نادیده گرفته شده و یا توجه چندانی به آن نمی‌شود. در حالیکه کبد کار پاکسازی مواد مضر و سم‌زدایی بدن را به عهده دارد و به جذب مواد غذایی کمک می‌کند.

در صورتی که کبد کار خود را به درستی انجام ندهد شما احساس خستگی، عدم تعادل هورمونی و سردرد خواهید کرد و چون عملکرد دیگر اعضا وابستگی زیادی به درست کار کردن کبد دارند، «سلامت شما در گرو سلامت کبد شما است».

بسیاری از مردم برای درمان بیماری‌های متفاوت داروهایی را مصرف می‌کنند و به تاثیر این داروها بر کبد خود بی‌توجه هستند. کبد باید تمامی این مواد شیمیایی را از بدن پاکسازی کند.

خبر خوب آن است بسیاری از گیاهانی که برای درمان بیماری‌ها بکار می‌روند برای کبد نیز مفید هستند. تحقیقات هم نشان داده که بعضی از گیاهان به ویژه برای سلامتی کبد مفید هستند. سایت herbs-info.com متخصص در زمینه فواید گیاهان ۱۰ گیاه مفید برای کبد را در این گزارش معرفی می‌کند.

خار مریم (Milk Thistle)

خار مریم یکی از گیاهان بسیار پرمصرف که در بسیاری از داروهای تقویت‌کننده کبد به‌ کار رفته است. این گیاه به خاطر خاصیت شدید انتی‌اکسیدانت آن به فرایند سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند، بافت‌های کبد را تقویت کرده و تولید صفرا را افزایش می‌دهد. ماده موثر سی‌لی‌بینین شرایط هپاتیک را افزایش می‌دهد و باعث رفع التهاب و فیبروز می‌شود.

قاصدک (Dandelion)

در یک تحقیق عصاره برگ قاصدک را برای یک ماه به موش دادند تا اثرات تقویتی آن بر کبد را اندازه‌گیری کنند مشخص شد که این گیاه فعالیت شدید آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی دارد. ریشه آن نیز در تقویت کبد بسیار مفید است و در درمان کبد چرب بکار می‌رود.

شیرین بیان (Licorice)

انجمن سرطان آمریکا گیاه شیرین بیان را به عنوان یک گیاه قوی در درمان بیماری‌های کبد مانند هپاتیت و سرطان تشخیص داده است. ماده اینترفرون در شیرین بیان از کبد در مقابل سم‌های خطرناک محافظت می‌کند.

کنگر فرنگی (Artichoke)

کنگر فرنگی از قرن ۱۸ در داروهای اروپایی کاربرد داشته و به خاطر خاصیت انتی‌اکسیدانت از بافت‌های کبد محافظت می‌کند. آکنگر فرنگی به بازسازی کبد کمک کرده و تولید صفرا برای گوارش را تسریع می‌کند.

زردچوبه (Turmeric)

زردچوبه از خانواده زنجبیل است و آنزیم سم‌زدایی را ترشح می‌کند که بنابر تحقیق دانشگاه UCLA در آمریکا در مبارزه با کارسینوژن موثر است. تحقیقات نشان می‌دهد که زردچوبه می‌تواند جلوی گسترش ویروس هپاتیت را در بدن بگیرد. ماده موثره کرکومین در زردچوبه می‌تواند در درمان چاقی، مقاومت انسولین، کبد چرب و دیابت بکار برود.

ریواس (Burdock)

ریواس در طب هندی به عنوان پاک‌کننده خون شناخته شده است. از ریواس برای تقویت کبد و پاکسازی آن استفاده می‌کنند. ریشه این گیاه می‌تواند سمی باشد و نباید از این گیاه به مقدار زیاد خورد.

ریشه کاسنی (Chicory Root)

از گذشته‌های دور عصاره ریشه کاسنی را برای درمان اختلالات کبدی استفاده می‌کردند. در مصر و روم قدیم از این گیاه برای پاک کردن خون و کبد استفاد می‌شد. ریشه کاسنی با تولید صفرا در بدن به دستگاه گوارش بدن کمک می‌کند. ریشه کاسنی را می‌توان برای درمان اثرات زیان‌آور مصرف زیاد قهوه بکار برد.

ریشه ترشک مواج (Yellow Dock Root)

شربت ریشه ترشک مواج می‌تواند برای کبد بسیار مفید باشد. گفته می‌شود که خون را تصفیه می‌کند و برای سم‌زدایی از کبد هم از آن استفاده می‌کنند. این گیاه به حرکت‌های دودی روده هم کمک کرده و برای تخلیه آن مفید است.

گون (Astragalus)

خواص گون را نخستین بار چینی‌ها کشف کردند و یکی از بهترین گیاهان برای کبد است. اسید معده را کاهش می‌دهد، به دستگاه گوارش کمک می‌کند و سم‌های بدن و فلزات سنگین را از بدن خارج می‌کند.

چغندر (Beets)

چغندر یکی از قوی‌ترین گیاهان برای درمان‌ طبیعی کبد است. از کبد سم‌زدایی می‌کند و سالیان است که از آن استفاده می‌شود. چنغدر مواد زیادی دارد که می‌توان از این میان به پکتین اشاره کرد که سم‌زدایی قوی است.

منبع:العربیه

انتهای پیام/

۱۰ گیاه مفید برای حمایت از کبد را بشناسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام.من ی قوطی پودر جنسینگ مصرف کردم.البته بعدش فهمیدم اصل نبوده شیمیایی بوده.بعد از اون فهمیدم تو کبد ته نشبن میشه اسیب میزنه.بعد تو تمام بدنم ببخشید خارش ایجاد میشه ب طور وحشتنااک.و طوری ک تاول میزنه.تو اینترنت خوندم یکی از دلی خارش شدید بدن میتونه نارسایی کبد و کلیه باشه.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۲۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
من هپاتیتcدارم ولی بعلت وضع مالی بدی که داریم قادربه انجام درمان نیستم منوکمک کنیدیابهم جایی رونشون بدین که هپاتیتcرورایگان درمان میکنن
Iran (Islamic Republic of)
م ن
۱۰:۰۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
باید جلوی تولید داروهای قلابی بنام گیاهی گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۷:۵۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
کاشکی کمیسیون امنیت مرزها جلوی ورود اشرار رو به استان های مرزی بگیرن.سرمایه هامون درخطره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
بنده خدا دلش پر بود خواست یجایی حرفش بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
فازت چیه داداش چه ربطی داشت؟
United States of America
milad
۱۳:۱۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
ای کاش کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی یک سری هم به اتلیه های غیرمجاز و زیرزمینی اصفهان میزدند و از فساد در این اتلیه ها جلوگیری میکردند
-
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خوبی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
ببخشیدا :این بحث کبدچه ربطی به این نظرات شماداره؟ایوللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
آخرین اخبار