واکنش علی کریمی به برکناری از سرمربیگری نفت تهران

علی کریمی نسبت به برکناری خود از سرمربیگری نفت طلائیه تهران واکنش نشان داد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی کریمی در حاشیه تمرین امروز تیم نفت طلاییه درباره انتخاب درخشان به عنوان سرمربی جدید این تیم اظهار کرد:من هم مانند شما دیروز در سایت خبرهای شنیدم که حمیددرخشان به عنوان سرمربی تیم نفت طلاییه انتخاب شده است  اما چون ما با باشگاه قرارداد داریم و با توجه به اینکه از قبل برنامه ریزی هایمان را برای انجام تمرینات داده بودیم اصول حرفه ای ایجاب می کرد که در تمرینات امروز تیم نفت طلاییه شرکت کنیم.

او ادامه داد: همان طور هم که الان می بینید بازیکنان در تمرینات حضور دارند و کارمان را پیش می بریم و ما هم مانند شما منتظر هستیم تا ببینیم چه اتفاقاتی قرار است در آینده رخ دهد.

او درباره پیامکی که برای جهانیان پیش از دیدار با سپاهان ارسال کرده بود،گفت:من که درباره ندادن پیامک صحبتی نکرده ام. در واقع پیش از این هم صحبت هایی بین مان در مورد این گرفتاری و مشکلاتی که در حال حاضر در باشگاه وجود دارد رد و بدل شده بود و تاکید کردم اگر برای رفع آنها ترتیب اثر داده نشود در آن صورت شرایط برای ادامه همکاری مهیا نیست. اگر اشتباه نکنم این اتفاق 2 روز پیش از دیدار با سپاهان رخ داد و بعد از بازی با سپاهان توانستیم با روحیه ای خوب 3 امتیاز بازی را کسب کنیم.

کریمی گفت: معتقدم این کارها درست نیست، فکر می کنم هر چیزی قوانین و اصولی دارد و جهانیان باید قانونی اقدام کند. به هر حال من نمی‌دانم مشاوران او چه کسانی هستند که چنین مشاوره‌هایی داده‌اند اما امیدوارم در نهایت این مشاوره‌ها به نفع‌شان تمام شود.

سرمربی نفت تهران در واکنش به این سوال که جهانیان گفته شرایط باشگاه را بهتر کرده و بدهی‌های مالیاتی را پرداخت کرده است،گفت: درباره مالیات چیزی نمی‌دانم چون در حیطه کاری من نیست ولی از زمانی که به تیم نفت طلاییه آمده ام، اتفاقاتی  رخ داده است ولی چیزهایی که او می گوید فکر نمی کنم درست باشد. الان ما چند مدل توپ در محل تمرین داریم. این درحالی است که داشتن توپ یک امر خیلی معمول برای تیم فوتبال است ولی شاید او چیزهای دیگری را می‌بیند و در جریان نیست. ما خیلی وقت است که جهانیان را ندیده ایم. آخرین حضور او در اردوی تیم در هتل و قبل از بازی با سپاهان بود. که آن هم یک ساعت نشست، یا همکاران‌شان صحبت کردند و رفتند.در مجموع اگر او به این شرایط می‌گوید امکانات، پس ما جایی امکانات تیم های لیگ برتری را ندیده ایم.

او در واکنش به این سوال که جهانیان مدعی شده که چون او مدرک A آسیا را ندارد، نمی‌تواند روی نیمکت نفت در بازی‌های آسیایی بنشیند، گفت: این بحث‌ها مطرح نیست.جهانیان آن قدر مشاوران درست و حسابی دارد که او را مشاوره بدهند. در آسیا اسم من به عنوان سرمربی نمی‌تواند درج شود کما اینکه در همان لیگ برتر خودمان به عنوان مربی درج شده زیرا مدرک A ندارم. من در لیگ هم با کارت مربی روی نیمکت هستم. از طرفی ما همکارانی مثل امامی‌فر داریم که مدرک A دارند و می‌توانیم به اسم آن‌ها کارت سرمربی بگیریم. آیا این آقا آن زمان که دنبال عکس گرفتن با من بود و التماس می‌کرد سرمربی شوم، نمی‌توانستند تحقیق کنند یا با همان کادر فنی قبلی ادامه دهند؟ هر صحبتی که مالک باشگاه می‌کند علیه خودش است بهتر است یک مقدار سکوت کند و ببیند تفکر جامعه و مردم چه چیزی است، به نظرم بهتر است او سکوت کنند تا مردم قضاوت کنند.

 کریمی در مورد اینکه حکم او در قرارداد سرمربی درج شده، گفت: متاسفانه افرادی که به فوتبال ما می‌آیند واقعا نمی‌دانم به دنبال چه چیزی هستند، قرارداد من به عنوان سرمربی درج شده است. اصلا فرض را هم بگیرید قرارداد من مربی بوده مگر من در همه رسانه‌ها همه کاره فنی تیم نبودم، در این قرارداد هم اگر اسم من مربی خورده بود چه اتفاقی می‌افتاد؟‌ ما نزدیک 20 تا 21 روز است به این عنوان در حال کار کردن هستیم و اکنون اتفاقات دیگر می‌خواهد بیفتد، فکر نمی‌کنم این کارها درست و حرفه ای باشد. او فعلا به عنوان مالک باشگاه معرفی شده‌است و حق هرگونه کاری دارد، اما اگر بخواهند با عوام‌فریبی و این جور مسائل کار را پیش ببرند بدون شک اشتباه می‌کنند. زیرا همه چیز به ضرر خودشان است. ولی در مجموع اعتقاد دارم او به عنوان مالک باشگاه حق دارد کادر فنی تیمش را مشخص کند ولی طبق اصول و قواعدی که وجود دارد. هیچ مشکلی وجود ندارد تا وقتی من به عنوان سرمربی تیم هستم کارم را با تیم ادامه می‌دهم تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد در مجموع به سود باشگاه نفت رقم بخورد تا از این شرایط در بیاید. حالا ما باشیم و نباشیم اصلا مهم نیست.

کریمی در مورد اینکه بازیکنان به خاطر او به تیم نفت آمده‌اند تصریح کرد: یکسری از این بازیکنان از قبل هم بوده‌اند، یکسری هم بعد از ما به تیم اضافه شده‌اند. شما می‌توانید برنامه تمرینی ما تا یک ماه آینده که بازی با استقلال است را ببینید و کارمان را پیش می بریم. طبیعتا قطع همکاری هم اصول و حساب و کتابی دارد که در همه دنیا آن را می‌بینید، به طور مثال همین چند روز پیش مسئولان بایرن مونیخ آنجلوتی را از سرمربیگیری این تیم برکنار کردند. هر چیزی قوانین و اصولی دارد، اینجا که ما چنین چیزی را ندیده‌ایم. اما در ادامه پیش می‌رویم تا ببینیم حق با چه کسی است.‌

کریمی در مورد اینکه اتفاقات زمان پرسپولیس مانند وقتی علی دایی سرمربی بود و حمید درخشان هم به تمرینات آمد،‌ پاسخ داد: جهانیان از روزی که آمد خیلی مصاحبه کرد. در رادیو، تلویزیون و رسانه‌ها، از منی که به عنوان مسئول کادر فنی هستم به طور حتم بیشتر مصاحبه کرده است، من اگر اشتباه نکنم یک مصاحبه با یک سایت قبل از این داستان‌ها داشتم،‌ 2 مصاحبه مطبوعاتی انجام دادم، 2 نشست خبری قبل از بازی هم رفتم، سه مصاحبه هم بعد از بازی رفتم. یک نشست خبری قبل از بازی را به خاطر جلسه‌ای که داشتیم نتوانستم بروم. اما شما آمار را در بیاورید ببینید او چقدر مصاحبه کرده‌است. حق دارد و اختیار دارد هر چقدر دلش می خواهد مصاحبه بکند. ولی در مجموع ما داریم کارمان را انجام می‌دهیم تا روزی که هستیم. نظر و توصیه دوستانه من به او این است اگر می‌خواهند شاهد آن اتفاقات نباشند، چنین کارهایی نکنند. او مالک باشگاه است.در نهایت این اتفاقات برای تیم خودش در ادامه راه مشکل‌ساز می‌شود. هر چند معتقدم او تیم فوتبال برایش مهم نیست چون اگر مهم بود، طبیعتا بعد از شرایطی که تیم داشته است و ما آمده ایم تیم را از دوازدهم جدول تحویل گرفتیم و به نهم جدول رساندیم، فکر نمی کنم برای کسی که با این شرایط تیم را تحویل گرفته است در سه بازی یک برد یک باخت یک مساوی نتیجه بدی باشد، ولی من تا روزی که باشم کارم را با قدرت ادامه می‌دهم. او این مسائل را در نظر ندارد که همه مسائلی که در برنامه مختلف تلویزیونی پخش شده در آرشیو موجود است. طبیعتا این مسائل در برنامه تلویزیونی به نمایش گذاشته می‌شود. برایم مهم نیست اما برای خودم متاسفم که وارد چنین همکاری شده‌ام. من اعتقاد دارم انسان‌ها ارزش یکبار اعتماد کردن را دارند و من این اعتماد را کردم اما حالا پشیمان هستم شجاعتش را دارم که بگویم پشیمانم، اگر در این شرایط قرار بگیرم طبیعتا راهکارهایش را هم دارم که با این جور قضایا به خوبی مقابله کنم،  روزهای آینده را خواهیم دید و هیچ مشکلی نیست.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا پژواک کرم‌پور مربی‌ای که در آلمان مدرک گرفته و قرار است به عنوان مربی در تیم طلاییه فعالیت کند را می‌شناسد یا خیر،تصریح کرد: روز اولی هم که به نفت آمدم گفتم در آلمان هم که بازی می‌کردم، الکس‌نوری را هم در تیم آلمانی کسی نمی شناخت اما شرایطی پیش آمد که او توانست کارش را خوب پیش ببرد و الان هم سرمربی تیم وردربرمن آلمان است. من مالک باشگاه را که اصلا نمی‌شناسم و او می‌تواند هر کسی را به عنوان سرمربی بیاورد، مشکلی هم نیست.در هر صورت او مالک باشگاه است و می‌تواند تیمش را هم آتش بزند و این موضوع به من و شما ارتباطی پیدا نمی‌کند. چون اختیارش را دارد و هزینه هایش را هم دارد، می‌دهد. اما هر چیزی اصولی دارد و به نظر من بهتر است آن اصول باید رعایت شود و امیدوارم این اتفاق رخ دهد. در نهایت تا آخر این قضیه را پیگیری می‌کنم. حالا اگر فکر می کنند من بیخیال این موضوع می شوم درست نیست. اگر او آدم منطقی بود حداقل در مورد من تحقیقی می‌کرد و بعد این داستان‌ها را شروع می‌کرد.

او در مورد اینکه مدت مالکیت مالک باشگاه نفت چقدر است،‌گفت: جهانیان مالکیت یک ماهه در نفت دارد، در صحبت‌هایم هم گفتم او فعلا مالک باشگاه است و باید ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا قبول ندارید دلیل حضور مجدد درخشان تعهد مالی باشگاه به دلیل اخراج او بوده است؟ گفت: مسئولیت این مسائل با وزارت نفت است. آنهایی که مسئولیت واگذاری این باشگاه را دارند. چون اگر انتقال تیم به طور صددرصد انجام می‌شد طبیعتا به وزارت نفت ربطی پیدا نمی‌کرد. اما دیروز با یکی از مسئولان وزارت نفت صحبت می‌کردم و به او گفتم او که هنوز تیم را به طور کامل در اختیار نگرفته است و تعهدات مالی که می‌کند به تعهدات مالی قبلی اضافه می‌کند و به بدهی باشگاه اضافه می‌شود که فردا به هر دلیلی از این باشگاه جدا شد هزینه و بار مالی آن به نفر بعدی منتقل می‌شود. در نهایت اگر تیم به وزارت نفت برگردد هزینه روی دست وزارت نفت باقی می‌ماند، ولی این طور مسائل مسئولیت من نیست که پیگیری بکنم. مسئولیت من پیگیری مسائل فنی نفت است و داریم کارمان را به نحو شایسته انجام می دهیم. هر بازیکنی که دوست داشت می‌تواند امروز مصاحبه کند.

او در مورد اینکه نظرش درباره سرمربیگیری حمید درخشان در تیم نفت طلاییه چیست،پاسخ داد: طرف صحبت من درخشان نیست. او مربی است و دوست دارد کار بکند حق طبیعی اش است مثل بقیه مربیان. ولی من تمام روی صحبت من با مالک باشگاه است و اینکه جهانیان با این شرایط مناسبی داشتند با او کارش را ادامه می‌داد و بحث تعهد مالی اضافه برای باشگاه درست نمی‌کردند.در نهایت می گویم اگر طبق اصولش پیش برود هر کسی بعد من آمد و تیم را تحویل گرفت برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

کریمی در مورد اینکه با اسم شما در این قضیه بازی شد گفت: باید تاوانش را بدهد، شما صبر کنید. حتی در صحبت‌هایم گفتم این قضیه داستان دارد و باید تاوانش را امثال او پس بدهند تا فکر نکنند خبری است و پس فردا هم بیایند و پشت سرمان به ما بخندند. تمام این ها تاوان دارد و در روزهای آینده خبرش به گوش شما می‌رسد.

انتهای پیام/

اظهارات تند علی کریمی در مورد مالک باشگاه نفت طلائیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
حکم سرمربی زدن براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
علی کچل کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
کریمی چه به مربی گری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
خوشم ازش نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
علی کریمی عالیه ولی امیدوارم مثل منصوریان نشه
Canada
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
بيچاره تيم خوب نفت كه بازيچه آقايان شده
Iran (Islamic Republic of)
SLIM
۱۲:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
علی کریمی از اون دسته افرادیه که به دلیل غرور بیش از حد و کاذبی که داره با هیچ کس نمیتونه کنار بیاید نه با تیم نفت ونه با هیچ تیم دیگری
آخرین اخبار