گزارش/

ایمن ترین سدان های سال 2017

یکی از مواردی که برای کارشناسان و مردم حائز اهمیت است بحث ایمنی خودروها بوده و هر ساله خودروسازان در این مسیر با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند.

به گزارش خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خودروهای تولیدی از سوی کمپانی های مختلف در سراسر دنیا هر روز مورد بررسی کارشناسان خودرو و یا حتی خود کمپانی ها قرار می گیرند تا مشکلات احتمالی و نقاط ضعفشان برطرف شود.  یکی از مواردی که برای کارشناسان و مردم حائز اهمیت است بحث ایمنی خودروها بوده که هر ساله خودروسازان در این مسیر با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشته اند.

در این گزارش قصد داریم به معرفی تعدادی از ایمن ترین خودروهای سال 2017 در کلاس بدنه سدان های متوسط بپردازیم.

مشخصات هوندا آکورد

هوندا آکورد از یک موتور ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری تنفس طبیعی که ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۹ نیوتن متر را تولید می کند برخورار بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن ۹٫۳ لیتر درهر صد کیلومتر است. یک گیربکس ۶ سیلندر اتوماتیک که قابلیت تعویض دستی با استفاده از پدال های پشت فرمان را داشته وظیفه ی انتقال قدرت تولیدی از این پیشرانه ی پر مصرف را برعهده دارد.

ایمن ترین سدان های سال 2017

نمای ظاهری این خودرو با نسل قبلی تفاوت چشمگیری نکرده ودچار فیس لیفت شده، در نمای روبه رو این خودرو از چراغ های LED در چراغ جلو و در پروژکتور پایین سپر برای افزایش دید در شب بهره گرفته شده است همچنین نوار کرومی در جلو، طرفین و عقب و اسپویلر قرار گرفته بر روی لبه درب صندوق از دیگر تغییرات صورت گرفته در آکورد ۲۰۱۷ است.

برخورداری از کروز کنترل تطبیقی، چراغ های جلوی منطبق با چرخش فرمان، سانروف، چراغ ها و برف‌پاک‌کن های خودکار، صندلی های گرمکن دار با تنظیم برقی، صندلی های چرمی، ورود و استارت بدون کلید، هدایت ماهواره ای با ترافیک لحظه ای، شش بلندگوی استریو، پخش DVD، پرده عقب برقی، تهویه مطبوع دوگانه، اپل کارپلی و اندروید اتو از جمله تجهیزات موجود در نسخه ی فول این خودرو بوده است.

هوندا آکورد ۵ ستاره را از مرکز ANCAP در بخش ایمنی دریافت کرده و به ترمز اضطراری جلو و حفظ حرکت بین خطوط تجهیز شده است.

ایمن ترین سدان های سال 2017

 

مشخصات مزدا 6

کمپانی ژاپنی مزدا این خودرو را با 6 نسخه ی متفاوت در بخش پیشرانه که شامل موتورهای بنزینی SKYACTIVE-154 و ۱۶۵ PS و نیز SKYACTIVE-G 2.0 و ۱۹۲ PS SKYACTIVE-G 2.5 . دو ورژن دیزلی ۱۵۰ و ۱۷۵PS از SKYACTIVE-D 2.2 با گیربکس های دستی و اوتوماتیک می شود ارائه کرده است.

یکی از پیشرانه هایی که عمدتا در مورد آن صحبت می شود نسخه ی sky active-G بوده این تیپ با یک پیشرانه ی 2.5 لیتری 4 سیلندری که 192 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و گشتاور 256 در 3250 دور در دقیقه تولید کرده تجهیز شده است. مزدا 6 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 7.8 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت این پیشرانه 223 کیلومتر در ساعت است .قدرت این موتور به وسیله یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

ایمن ترین سدان های سال 2017

مزدا 6 دارای شش کیسه هوا، کنترل پایداری، ترمز اتوماتیک کم سرعت،نمایشگر نقاط کور، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب و هشدارعبور ترافیکی برای حرکت معکوس یوده و مدل Touring و GT همچنین دارای سنسورهای پارکینگ جلو هستند و ترمز اتوماتیک آنها در هنگام عقب رفتن نیز فعال می شود. نسخه ی Atenza از ترمز خودکار سرعت بالا، کنترل کروز فعال، کمک به نگهداری خودرو در مسیر حرکت و انتخاب خودکار نور چراغ جلو(پایین و بالا بودن نور)برخوردار است؛ این سدان ژاپنی هم مانند هوندا آکورد از موسسه ANCAP پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است.

تجهیزات و امکانات ایمنی مزدا 6 شامل سیستم نظارت برعقب خودرو RVM، چراغ های جلو منطبق شونده AFS ، سیستم پشتیبانی ترمز هوشمند SCBS، سیستم کنترل هوشمند نوربالای چراغ ها HBC، سیستم کمک حرکت در سطوح شیب دار HLA، سیگنال توقف اضطراری ESS، سیستم هشداردهنده خروج از خطوط جاده، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی، تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز ضد قفل، کیسه های هوای جلو و جانبی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها و پشت سری های قابل عکس العمل در برابر ضربه، صندلی های چرمی، صفحه نمایش لمسی، سیستم استارت و استوپ و سان روف می شود.

ایمن ترین سدان های سال 2017

مشخصات نیسان ماکسیما


نسل هشتم نیسان ماکسیما با ظاهری کاملا متفاوت از نسل های پیشین خود در سال 2015 به بازار معرفی شد .این سدان عضلانی از طراحی پیچیده ای برخوردار بوده به طوری که نمای جلوپنجره V شکل با چراغ‌های بومرنگی و شکاف‌های هواکش روی سپر، طراحی شده همچنین ستون عقب به رنگ مشکی در آمده تا ظاهر این خودرو را اسپرت جلوه دهد .از دیگر مشخصات بارز در طراحی این سدان ژاپنی بهره گیری از خطوطی ملایم بر روی بدنه بوده تا در نگاه اول با یک خودروی عضلانی و بزرگ روبه رو شویم.

ایمن ترین سدان های سال 2017

ماکسیما با یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندری که 300 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن متر تولید می کند وارد بازار شده این قدرت توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود و سبب شده تا این سدان ژاپنی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمان 6.4 ثانیه نیاز داشته باشد .حداکثر سرعت پیشرانه 3.5 لیتری ماکسیما 211 کیلومتر در ساعت بوده همچنین در ترافیک شهری این خودرو در هر 100 کیلومتر 10.6 لیتر بنزین سوزانده و بالاجبار باید باک68 لیتری را پر نمائید .مصرف سوخت این خودرو در خارج شهر 7.84 لیتر در هر 100 کیلومتر و به صورت ترکیبی 11.6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

فضای داخل کابین این خودرو برای ایمنی سرنشینان به 6 کیسه هوا تجهیز شده همچنین برای کنترل و پایداری خودرو از سیستم های نیروی محرکه کنترل کشش ، هشدار ترافیک از عقب ، هشدار برخورد از جلو ، سیستم جلوگیری از برخورد در سرعت‌های پایین بهره گرفته شده است .این خودرو مانند دو سدان قبلی از موسسه ANCAP پنج ستاره ایمنی دریافت کرده و در زمره ی ایمن ترین سدان های متوسط شهری قرار گرفته است.

ایمن ترین سدان های سال 2017

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار