یک کارگردان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فارابی ساز و کار درستی برای اعطای وام‌های سینمایی ندارد

رضایی گفت: به دلیل ساز و کار نامناسب بنیاد فارابی در اعطای وام، آثار بی‌کیفیتی ساخته می‌شود.

رحمان رضاییرحمان رضایی تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره پررنگ‌تر شدن جریان سفارشی‌سازی و تولید فیلم‌های شبه کمدی طی چند سال اخیر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: افراد باتجربه در سینما سفارشی‌سازی نمی‌کنند و اکثر فیلم‌های سفارشی توسط کارگردان‌هایی تولید می‌شود که غیر از این دسته هستند و با حمایت فارابی آثاری می‌سازند که در انبار این سازمان خاک می‌خورد. این اتفاق به ساز و کار نامناسب فارابی بر می‌گردد.

این تهیه‌کننده افزود: ای کاش مسئولان به بودجه‌هایی که خرج آثار بی‌کیفیت می‌شوند، توجه ویژه‌ای کنند. بودجه‌هایی به افرادی خاص تعلق می‌گیرد و آنها بدون ساختن فیلم و عملی کردن تعهداتشان، غیبشان می‌زند!

وی افزود: فارابی واسطه‌ای است بین وزارت ارشاد و فیلمسازان خاصی که بودجه‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد. متاسفانه سال‌هاست به این جریان منفی اشاره می‌شود اما گوش شنوایی نیست.

رضایی خاطرنشان کرد: زمانی ارشاد برای ساخت فیلم وام می‌داد و از فلان بانک بودجه ساخت فیلم را دریافت می‌کردیم و باز پرداخت هم داشت. متأسفانه الان اعطای وام در اختیار بنیاد فارابی است و هیچ ساز و کاری برای ارائه درست آن وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

 

اظهار نظر یک کارگردان درباره سفارشی‌سازی در سینمای ایران

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.