عامل حمله تروریستی مارسی دو روز پیش از حادثه بازداشت شده بود

عامل حمله تروریستی مارسی، دو روز پیش از این حادثه بوسیله پلیس لیون بازداشت شده بود، اما به دلیل فقدان مدارک کافی علیه او آزاد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ یک منبع آگاه و نزدیک به پلیس مارسی -که نخواست نامش فاش شود- اعلام کرد: عامل حمله تروریستی به ایستگاه راه آهن مارسی دو روز قبل از وقوع حادثه، از سوی نیروهای پلیس لیون به اتهام سرقت بازداشت شده بود؛ اما به دلیل فقدان مدارک کافی علیه او آزاد شد.

این عامل تروریستی، که پس از حمله با چاقو در ایستگاه راه آهن موجب کشته شدن دو زن شد، بر اثر شلیک گلوله پلیس در محل حادثه از پا درآمد. وی از هشت کارت شناسایی و اسم جعلی استفاده می کرد و 29 سپتامبر (فقط دو روز پیش از حمله تروریستی مارسی) در لیون بازداشت شده بود.

هنوز هویت اصلی این مرد مشخص نشده است.

این منبع آگاه در ادامه افزود: قاتل هشت نام مستعار مختلف داشت که در هر بار بازداشت از یکی استفاده می کرد. به همین دلیل است که شناسایی و آگاهی از سوء سابقه او دشوار شده است. قاتل در یکی از بازداشت هایش گفته بود متولد فرانسه است و در نوبت دیگری از بازداشت، خود را تبعه الجزایر معرفی کرده بود.

این حمله در حالی صورت گرفت که در فرانسه پس از حملات تروریستی ژانویه سال 2015 که 12 کشته بر جای گذاشت همچنان تدابیر امنیتی شدیدی برقرار است.

وزیر کشور فرانسه در پیامی در توییتر اعلام کرد به زودی راهی مارسی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

پلیس فرانسه عامل حمله تروریستی مارسی را پیش از حمله بازداشت کرده بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار