یک دختر افغانستانی برندۀ جایزۀ رسامی جهانی شد

پروگرام غذایی جهان (WFP) می‌گوید که یک دختر افغان در مسابقۀ جهانی رسامی کودکان این نهاد، برندۀ جایزۀ این مسابقه را از آن خود کرد.

یک دختر افغانستانی برندۀ جایزۀ رسامی جهانی شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پروگرام غذایی جهان (WFP) می‌گوید که یک دختر افغانستانی در مسابقۀ جهانی رسامی کودکان این نهاد، برندۀ جایزۀ این مسابقه را از آن خود کرد.

مریم در این رسامی‌اش، وضعیت مکتبی را که در آن در ولایت بادغیس درس می‌خواند، به تصویر کشیده است که صنوف درسی کافی ندارد و شاگردان در فضای باز درس می‌خوانند.

پروگرام غذایی جهان می‌گوید که رسامی مریم احمدی، بیان‌کننده حالت صنف خود وی است.

وحیدالله امانی، سخنگوی این نهاد در کابل می‌گوید "رسامی مریم در بین ۱۲۰ رسامی شارت لیست شده از۲۲ کشور به ۲۰ بهترین راه پیدا کرده است، تحسین‌نامه‌ای این نهاد که از روم فرستاده شده بود، به مریم تحویل داده شده است".

شعار امسال مسابقۀ جهانی رسامی پروگرام غذایی جهان "صفر ساختن گرسنگی؛ آینده با غذا آغاز می‌شود" در نظر گرفته شده است.

بر بنیاد معلومات پروگرام غذایی جهان، از جملۀ ۴۰ رسامی در افغانستان، پنج بهترین آن به دفتر مرکزی در روم ایتالیا فرستاده شده بود.

قرار است که رسامی‌های این مسابقه در تقویم‌های دیواری پروگرام غذایی جهان و کارت‌های تبریکی این نهاد در سراسر جهان منتشر خواهد شد.

بر بنیاد معلومات این نهاد، تمامی کسانی که در این مسابقه شرکت کردند، شاگردان مکاتبی اند که تحت پوشش برنامۀ "غذا در مکاتب" – که یکی از برنامه‌های پروگرام غذایی جهان می‌باشد – قرار دارند.

هدف این برنامه، بهترساختن سلامتی شاگردان و نگهداری آنان در مکاتب در وضعیت دشوار خوانده شده است که تحت پوشش این برنامه ناشتا یا غذا به دست می‌آورند تا به فامیل شان ببرند.

آمار پروگرام غذایی جهان نشان می‌دهد که ۱۶ میلیون شاگرد در ۶۰ کشور تحت پوشش برنامۀ "غذا در مکاتب" قرار دارند.

پروگرام غذایی جهان می‌گوید که مریم ۱۲ ساله و مکتب وی در ولایت بادغیس به خاطر انجام چنین یک کار خلاق در یک فضایمملو از دشواری‌ها، جوایزشان را از این نهاد به دست آوردند.

آرزوهای مریم

پروگرام غذایی جهان، به نقل از مریم می‌گوید که او به رسامی علاقۀ خاص دارد، می‌خواهد به تمامی جهان سفر کند.

او آرزو دارد که مشکلات کشورش را در قالب رسامی به انظار جهانیان به نمایش بگذارد.

این متعلم صنف هفت لیسۀ آبگرمک در قلعۀ نو ولایت بادغیس در آینده می‌خواهد جراح قلب شود.

مریم می‌گوید "من می‌خواهم به درس‌های خود ادامه بدهم و برای تحصیلات عالی به کشور ترکیه بروم."

از سوی دیگر میک لورنتزن، نماینده و رئیس پروگرام غذایی جهان در افغانستان گفته است که این کودکان آیندۀ افغانستان اند و برای آینده سالم این کشور باید همین امروز روی تعلیم کودکان افغان سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار