در سال جاری؛

حیوان‌گزیدگی در دشتستان ۱۴ درصد کاهش یافته است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از کاهش ۱۴ درصدی امسال حیوان‌گزیدگی در دشتستان در سال جاری خبر داد.

حیوان‌گزیدگی در دشتستان ۱۴ درصد کاهش یافته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست اظهار داشت: در شهرستان دشتستان موارد حیوان گزیدگی در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است، که انتظار داریم این درصد تا پایان سال کاهش بیشتری داشته باشد. تمامی موارد حیوان گزیدگی چه اهلی و چه وحشی را باید مشکوک به هاری تلقی کرد و بیمار را باید فوراً تحت اقدامات پیشگیری قرار داد.

خویش‌دوست تصریح کرد: بر اساس آمار‌ها و دفعات مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، حیوان گزیدگی در مناطق بخش ارم و بوشکان، به‌دلیل وجود عشایر و لزوم نگهداری سگ، نسبت به دیگر نقاط شهرستان، موارد بیشتری اتفاق افتاده است.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون کمیته‌های متعددی در خصوص کنترل و مبارزه با سگ‌های ولگرد و زنده گیری آن‌ها با حضور فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و شهرداران و روسای شورای و دهیاری‌ها تشکیل شده است که فعالیت‌های چشمگیری هم در این زمینه انجام شده است که امیدواریم در سال جدید در این زمینه پیشرفت‌های بهتری داشته باشیم. مراقبین سلامت در زمینه پیشگیری از موارد هاری وظایف خود را باید به نحو مطلوبی انجام دهند که ضمن دادن آگاهی به عموم مردم، دامداران، کشاورزان و دانش‌آموزان و دیگر اقشار آسیب پذیر جامعه در زمینه واکسیناسیون موارد مشاهده شده و پیگیری موارد و گزارشات آن‌ها مثل گذشته فعالیت‌های مذکور انجام تاشاهد مورد بیماری نباشیم.

سرپرست شکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به روند بیماری هاری در سطح جامعه گفت: سالانه مبالغ زیادی صرف خرید واکسن و سرم هاری برای درمان و پیشگری می‌شود و با توجه به گران بودن آن‌ها می‌تواند بار اقتصادی بر دولت داشته باشد و وظیفه همه نهاد‌های درگیر است که در خصوص راه‌های انتقال بیماری و درمان به موقع آن به مردم اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام /پ

حیوان‌گزیدگی در دشتستان ۱۴ درصد کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.