کلاهبردار ۱۵میلیاردی دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری کلاهبردار 15 میلیارد ریالی فروش قولنامه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛کرمی،رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری کلاهبرداری که با فروش قولنامه‌ای خودرو، ۱۵میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد و گفت: بنا به دستور دادستانی قم افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرارگرفته‌اند برای شناسایی متهم به آگاهی استان مراجعه کنند.

وی افزود: متهم طی تماس تلفنی با فروشنده‌های خودرو و پس از حضور در محل با جعل عنوان مأمور یکی از دستگاه‌های نظامی و اعتمادسازی، ضمن تنظیم قولنامه و پرداخت چک‌های مشکل‌دار اقدام به خرید خودرو و کلاهبرداری می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم تصریح کرد: نامبرده مدارک خودرو را به همراه قولنامه تحویل گرفته و دریافت سند خودرو را به‌پاس شدن چک‌ها موکول و متعاقباً در همان سایت اقدام به فروش قولنامه‌ای خودرو، زیر قیمت بازار می‌کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات تکمیلی و استعلام‌های انجام‌شده تعداد دیگری از شکات در استان‌های آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، البرز، مازندران، کردستان، لرستان، خوزستان و تهران شناسایی شدند.

وی گفت: در ادامه با شناسایی متهم، سه اکیپ از مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی به مخفیگاه وی اعزام و او را دستگیر کردند.

کرمی با بیان اینکه نامبرده دارای هشت فقره سابقه کیفری است، افزود: در بازرسی از متهم و خودرو وی یک قبضه سلاح کمری به همراه 71 فشنگ جنگی، دو دستگاه بی‌سیم، دو عدد افشانه، یک‌رشته دستبند و شوکر و... کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم عنوان کرد: در تحقیقات انجام‌شده، متهم به بزه انتسابی اعتراف و بیان کرد چک‌های بی‌اعتبار و مشکل‌دار متعلق به یک نفر زندانی بوده که بابت هر فقره مبالغی بین هفت تا 10 میلیون ریال پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این پرونده تاکنون 70 نفر شاکی و ارزش کلاهبرداری 15 میلیارد ریال به ثبت رسیده است، افزود: دادستانی قم دستور داده تصویر متهم بدون پوشش در رسانه‌ها منتشر شود، افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرارگرفته‌اند برای شناسایی متهم مورداشاره و ثبت شکایت به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

مالباختگان کلاهبردار ۱۵میلیاردی را شناسایی کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار