مدیرکل راه آهن جنوب شرق خبر داد:

جابجایی ۲۵۰۰ خودرو از طریق راه آهن جنوب شرق

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در ۶ ماه نخست امسال از طریق راه آهن جنوب شرق در مسیر زاهدان- تهران جا به جا شده است .

جابجایی ۲۵۰۰ خودرو از طریق راه آهن جنوب شرق به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور   اظهار داشت: واگن حمل خودرو در گذشته به صورت یک روز در میان در مسیر ریلی زاهدان - تهران تردد می‌کرد، اما در ایام پیک سال (نوروز و تابستان) با افزایش تقاضا به صورت همه روزه و ۲ طبقه در این مسیر ریلی جا بجا می‌شد.

ارجونی  بیان کرد: عملیات اعزام و راهبری ۶۹۰ رام قطار مسافری به صورت ورودی و خروجی در این مدت انجام شده که نسبت به ۳۷۲ رام قطار مدت مشابه سال قبل افزایش ۸۵ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به ضریب اشغال قطار زاهدان به تهران در صورت افزایش تقاضا برنامه ریزی برای افزایش تعداد سالن‌های مسافری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین عملیات اعزام و راهبری ۲۹۹ واگن خودرو به صورت ورودی و خروجی در این مدت انجام شده که نسبت به ۲۷۹ واگن سال قبل افزایش هفت درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: محوطه سازی، توسعه ایستگاه زاهدان و راه اندازی موزه راه آهن جنوب شرق برای رفاه حال مسافران و شناساندن بخشی از تاریخ راه آهن و استان انجام شده است.

ارجونی اظهار داشت: واگن حمل توشه به صورت یک روز در میان در مسیر ریلی زاهدان - تهران قرار گرفته که در صورت افزایش تقاضا به صورت همه روزه در این مسیر ریلی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت قطار نسبت به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای یک هفتم است، بیان کرد: حمل توشه توسط ناوگان حمل و نقل ریلی نسبت به سایر مبادی علاوه بر صرفه اقتصادی باعث کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و آلودگی صوتی و همچنین حمل و نقل ایمن خواهد شد.

انتهای پیام/ع

جابجایی بیش از 2 هزار خودرو از طریق راه آهن جنوب شرق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار