چهارمین سوگواره ملی قاب شیدایی در بیجاربرگزار شد

دبیر چهارمین سوگواره ملی قاب شیدایی از برگزاری چهارمین سوگواره کشوری قاب شیدایی با موضوع«عکس عاشورایی» در بیجار خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مهدی باشوکی دبیر چهارمین سوگواره ملی قاب شیدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران که با محوریت برگزاری چهارمین سوگواره ملی قاب شیدایی برگزار شد، گفت: دل هر آزاده‌ای از مظلومیت تنهاترین سردار دشت نینوا به درد می‌آید و راه سرخش تا قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی و فرهنگ حسینی، فرهنگ نابی است که باید ترویج پیدا کند، بیان کرد: از هر طریق ممکن و قابل اجرایی باید این فرهنگ ترویج و گسترش یابد.

 باشوکی در ادامه از برگزاری چهارمین سوگواره ملی قاب شیدایی با موضوع عکس عاشورایی در بیجار خبر داد و گفت: این سوگواره در راستای گسترش و نشر فرهنگ عاشورایی و عزای حسینی برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این سوگواره کشوری اشاره کرد و گفت: معرفی آیین‌های عاشورایی، و مراسم‌های بومی در سراسر کشور، آسیب‌شناسی مراسم عزاداری در مسیر ارتقاء ارزش‌های معنوی حاکم بر ایام محرم و صفر، گسترش فرهنگ عاشورایی از اهداف این سوگواره است.

دبیر سوگواره ملی قاب شیدایی به دیگر اهداف این سوگواره نیز پرداخت و گفت: توجه بیشتر به آیین و آداب و رسوم عزاداری در دیار گروس، ثبت بازخورد مراسم عزاداری ایام محرم بر اقشار مختلف مردم، معرفی آیین‌های عزاداری دیار گروس به دیگر نقاط کشور، آشنایی بیش از پیش عکاسان مبتدی با حوزه عکاسی محرم و ایجاد رغبت برای آنان از دیگر اهداف این سوگواره است.

باشوکی ادامه داد: فراخوان در هفته‌های گذشته منتشر شد و آخرین مهلت ارسال آثار 20 مهرماه است.

 وی با بیان اینکه بیش از 30 عکاس از نقاط مختلف کشور ودیگر کشورها در روز عاشورا در بیجار حضور داشتند گفت: حضور این عکاسان موجبات گسترش بیش ازپیش فرهنگ ناب عاشورایی شود.

باشوکی بیان کرد: سال گذشته 3 هزار و 200 اثر از 750 هنرمند عکاس از 31 استان کشور به دبیر خانه جشنواره ارسال شد.

انتهای پیام/ د م

 فرهنگ عاشورایی و فرهنگ حسینی، فرهنگ نابی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.