رييس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان

دستگيری هكر يكی از شركت های بيمه در اصفهان

هکری که توانسته بود به سیستم رایانه‌ای یکی از شرکت‌های بیمه نفوذ کرده و برای خودروی خود بیمه نامه صادر کند ازسوی پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:در پی شکایت نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های بیمه مبنی بر هک سیستم‌های رایانه‌ای آن شرکت توسط فردی ناشناس بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد حسابدار شرکت پس از مراجعه برای جمع بندی حساب‌های آخر ماه متوجه مغایرت تعداد بیمه‌های صادره با دریافتی شرکت می‌گردد.

این مقام مسئول عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه هک شدن سرور اصلی از طریق نفوذ به سیستم رایانه‌ای مدیر آن شرکت شدند.

وی بیان داشت: سرانجام کارشناسان پلیس فتا با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی نهایتاً متهم در مخفیگاه خود دستگیر و در مواجه با مدارک و ادله محکم این پلیس به جرم انتسابی اقرار و انگیزه خود از این کار را سودجویی عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی گفت: به مسئولان رایانه شرکت‌ها و ادارات توصیه می‌کنیم سیستم‌های رایانه‌ای خود را به نرم افزار‌های ضد جاسوسی و آنتی ویروس مجهز نموده و آن‌ها را به روز نگه دارند و از کلیک کردن بر روی لینک‌ها و ایمیل‌های ناشناس خودداری کنند، حفره‌های امنیتی وب سایت را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام نمایید و در صورت اخراج کارمندی از سازمان کلیه دسترسی‌ها و اختیارات را از وی سلب کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مطابق ماده ۱ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

 

انتهای پیام/م

 

دستگیری هکر شرکت های بیمه در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار