گزارش نیوزویک؛

5 کشور با بیشترین حوادث تیراندازی / آمریکا با فاصله زیادی از دیگر کشورها پیش است

یک نشریه آمریکایی در گزارشی به بررسی آمار تأمل‌برانگیز حوادث تیراندازی جمعی در آمریکا پرداخت.

5 کشور با بیشترین حوادث تیراندازی / آمریکا با فاصله زیادی از دیگر کشورها پیش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت شمار حوادث تیراندازی جمعی در مدارس، سینماها و دیگر مراکز عمومی آدر جهان که باعث کشته شدن افراد بسیاری می‌شود، با سرعت زیادی در حال افزایش است. شمار زیادی از این تیراندازی‌ها در آمریکا روی می‌دهند. آدام لنکفورد، استاد حقوق قضایی در دانشگاه آلابامای آمریکا، با انجام تحقیقی به این نتیجه رسیده است که حوادث تیراندازی مشکل مختص به آمریکاست. این استاد دانشگاه در گفتگو با نیوزویک، با اشاره به اینکه این مشکل در مقطع کنونی نسبت به ده سال پیش حادتر شده است، درباره وقوع حوادث بیشتر و مرگبارتر در آینده هشدار داد.

 لنکفورد برای بررسی عمق فاجعه حوادث اینچنینی در آمریکا، داده‌های گردآوری شده از تیراندازی‌های جمعی از کشورهای سراسر جهان در بین سال‌های 1966 و 2012 میلادی، را بررسی کرده است. او تعریف اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) را برای تیراندازی‌های جمعی –کشته شدن دست کم 4 نفر در تیراندازی– مبنای تحقیق خود قرار داده است. بررسی داده‌های به دست آمده از 171 کشور جهان نشان می‌دهد آمریکایی ها شاهد بیشترین حوادث تیراندازی بوده‌اند. در یک دوره زمانی 46 سال در این کشور، 90 مورد تیراندازی جمعی روی داده است. این آمار 5 برابر شمار تیراندازی‌های به وقوع پیوسته در فیلیپین –دومین کشور این فهرست– است. مردم فیلیپین در همین بازه زمانی شاهد 18 مورد تیراندازی جمعی بوده‌اند. روسیه (با 15 مورد)، یمن (با 11 مورد) و فرانسه (با 10 مورد) به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم فهرست کشورهای با بیشترین آمار تیراندازی‌های جمعی قرار گرفته‌اند.

نگارنده مطلب می‌افزاید: به بیان دیگر، آمریکا تنها 5 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد؛ اما، 31 درصد کل تیراندازی‌های جمعی جهان از سال 1966 تا 2012 میلادی، در این کشور روی داده است.

در ادامه گزارش آمده است تحقیقات لنکفورد نشان می‌دهد رابطه مستقیمی میان درصد مالکیت سلاح در یک کشور و آمار تیراندازی‌های جمعی وجود دارد. 5 کشور -آمریکا، یمن، سوییس، فنلاند و صربستان- با بالاترین میزان مالکیت سلاح در فهرست 15 گانه کشورهای با بیشترین حوادث تیراندازی‌های جمعی قرار دارند.

بر اثر تیراندازی امروز در یک کنسرت در شهر لاس وگاس آمریکا که مرگبارترین تیراندازی تاریخ این کشور است، دست کم 58 نفر کشته و 515 نفر زخمی شدند. فرمانده پلیس لاس وگاس آمریکا در نشست خبری گفت: استفان پادوک شصت و چهار ساله عامل تیراندازی به طرف کنسرت موسیقی بود. پلیس جسد پادوک را در هتل محل اقامتش پیدا کرد. به همراه پادوک 10 قبضه اسلحه نیز کشف شده است.

 

انتهای پیام/

بیشترین حوادث تیراندازی‌های جمعی در کدام کشورها روی می‌دهد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار