در نیمه نخست امسال؛

معرفی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به مراجع قضایی

در نیمه نخست سال جاری بیش از 110 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به معرفی بیش از 110 مرکز تهیه و توزیع موادغذایی به مراجع قضایی و صدور اخطاریه بهداشتی برای 400 صنف عرضه موادغذایی در 6 ماهه اول سال جاری گفت: به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی 45 مرکز تهیه و توزیع موادغذایی با همکاری اماکن نیروی انتظامی پلمپ شد.

وی تصریح کرد: طی اقدامات صورت گرفته در چندین نوبت نسبت به اخذ مجوز قضایی در راستای برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی بخصوص قلیان در سطح اماکن عمومی تلاش بسیاری صورت گرفته است.

شریفی ضمن بیان این مطلب که کارشناسان و بازرسان بهداشت بصورت مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید می کنند، بیان داشت: معرفی به مراجع قضایی بعد از تذکرات شفاهی و کتبی به متصدیان صورت گرفته است و مراکزی که به بهداشت محل و سلامت مردم بی اهمیت هستند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه رعایت نکردن بهداشت در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی موجب به خطر انداختن سلامت شهروندان خواهد شد، اظهار کرد: تولید کنندگان موادغذایی بخصوص اغذیه فروشان، مدیران رستوران ها باید ضمن رعایت بهداشت فردی و اطمینان از سلامت مواد غذایی، حین فعالیت از ابزار کار شامل روپوش، کلاه و دستکش استفاده کنند، چرا که مسئولیت عواقب ناشی از رعایت نکردن موازین بهداشتی بر عهده آن ها خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان از سایر ارگان های متولی در امر سلامت مردم از جمله اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه دامپزشکی، شهرداری و غیره درخواست همکاری نمود و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه 190 به کارشناسان بهداشت اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.