در اظهاراتی در پی حمله خونبار لاس وگاس؛

کاخ سفید: هنوز برای تصمیم‌گیری درباره محدودیت حمل سلاح زود است!

سخنگوی کاخ سفید گفت هنوز زود است درباره محدودسازی حمل سلاح گرم در آمریکا تصمیم‌گیری شود!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لس آنجلس تایمز؛ «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، به انتقاد عده ای از آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا و مرتبط دانستن آن با حادثه خونین لاس وگاس واکنش نشان داد و گفت: هنوز خیلی زود است درباره این مسائل صحبت شود.

سخنگوی کاخ سفید درباره حادثه لاس وگاس گفت: این یک تراژدی غیرقابل توصیف بود، که پیش آمد. امروز زمان تسلی دادن به بازماندگان و سوگواری درباره کشته شدگان است. زمان و مکان دیگری درباره بحث های سیاسی وجود خواهد داشت؛ اما حالا زمان متحد بودن در قالب یک کشور است.

اما سندرز وجود مباحثه درباره قانون کنترل سلاح را رد نکرد. وی به خبرنگاران که مکررا از او درباره تصمیم گیری درباره قانون حمل سلاح می پرسیدند، گفت: تعیین سیاست های جدید در این باره موضوعی است که می توان طی روزهای آینده به آن پرداخت.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، یک هفته پیش در سخنرانی آلاباما حمایت خود را از متمم دوم قانون اساسی آمریکا اعلام کرده بود. در این متمم از حق مردم برای داشتن و حمل اسلحه حفاظت می شود.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه هشدار داد ایجاد قانون های جدید الزاما به معنی جلوگیری از تکرار چنین وقایعی نیست. موضوعی که لابی های اسلحه در آمریکا بر روی آن تاکید دارند و معمولا پس از حوادثی که در آن تعداد زیادی بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست می دهند، اعلام می کنند دور کردن سلاح از مردم به معنی پایان یافتن اعمال خشونت آمیز نیست.

سندرز در ادامه گفت: تنها کسی که دستش به خون آلوده شده، شخص تیرانداز است. اکنون زمان مناسبی نیست که به دنبال یافتن اشتباه افراد یا سازمان های دیگر باشیم.

این در حالیست که ترامپ درباره حادثه پیشین تیراندازی به روی مردم که سال گذشته در یک کلوپ شبانه همجنس بازان در اورلندو اتفاق افتاده بود، مهاجران مسلمان را مقصر دانسته و به همین بهانه، بر اجرای طرح ضدمهاجرتی خود تاکید کرد.

سندرز با اشاره به واکنش پیشین ترامپ درباره یک حمله مسلحانه در آمریکا، گفت: تفاوت زیادی بین زمانی که نامزد ریاست جمهوری هستید با زمانی که رئیس جمهور شدید، وجود دارد.

 

انتهای پیام/

اظهارات عجیب سخنگوی کاخ سفید درباره تصمیم‌گیری در خصوص محدودیت حمل سلاح 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار