9 نفر از زمین خواران در لنده خلع ید قطعی شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده از برخورد قاطع با زمین خواران خبر داد و گفت: خلع ید قطعی 9نفر صادر و رسیدگی به پرونده 19نفر دیگر در این شهرستان در حال صدور رای است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  ذبیح اله محمدی  با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان ضمن اشاره شایعات مطرح شده در فضای مجازی نسبت به وضعیت زمین خواری دراین شهرستان گفت:در سال های گذشته و تا قبل از استقلال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در قالب مواد31 و32 قانون، اراضی منابع ملی جهت اجرای طرح های کشاورزی، صنعتی، پرواربندی، تیرچه و بلوک، کارخانه یخ، مرغداری و سایر موارد در محدوده شهر به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: برخی از طرح های مشروحه به مرحله اجرا درآمده و برخی دیگر نیز در همان نیمه راه راکد مانده و عملاً غیرفعال هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: با استقلال اداره منابع طبیعی شهرستان و با تشکیل کمیته نظارت بر اجرای فوق در کمیسیون نظارت بر طرحهای فوق ( کمیسیون ماده 33)که اعضای آن جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی شهرستان می باشند به صورت ماهیانه بر نحوه حسن اجرا و پیشرفت فیزیکی طرح نظارت و موارد فوق مورد بررسی قرار می گیرند.

وی تاکیدکرد: از زمان استقلال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تا کنون9فقره پرونده خلع ید و 19فقره پرونده در حال رسیدگی و آماده صدور رای جهت خلع ید می باشند.

محمدی اظهارکرد: براساس قانون واگذاری بیش از 28هکتار از اراضی منابع ملی و محدوده شهرلنده جهت اسکان روستائیان، سیل زدگان وافراد نیازمند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان واگذار شده است که سند این اراضی نیز به بنام بنیاد مسکن انتقال و نظارت بر این اراضی در حوزه وظایف این اداره خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: بر اساس مواد قانونی 2،10 و 20قانون زمین شهری مابقی اراضی ملی محدوده شهر نیز به مساحت84هکتار نیز به اداره راه و شهرسازی واگذار که سند آن نیز صادرشد و نظارت بر این اراضی نیز برعهده اداره راه و شهرسازی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نظارت بر کلیه اراضی واگذار شده در محدوده شهر به ادارات بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و مبارزه با زمین خواری بر عهده این ادارات می باشد.

محمدی اظهارکرد: اراضی واگذار شده در خارج از شهر لنده جهت اجرای طرح های مختلف با نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت جهاد کشاورزی اجرا می شود و هرگونه شخم، غرس نهال بدون گذراندن مراحل واگذاری ممنوع بوده و برای فرد متخلف برابر ماده 690 قانون تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و عرصه نیز خلع ید خواهد شد.

انتهای پیام/غ

رسیدگی به  19فقره پرونده زمین خواری در لنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.