مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خبر داد:

ارتقا رتبه کسب کار استان همدان

مدیر کل امور اقتصادی ودارایی استان همدان: بر اساس آخرین آمار، رتبه کسب وکار این استان از ۱۹ به ۱۱ افرایش یافته است.

ارتقا رتبه کسب کار استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید ناصر محمودی مدیر کل امور اقتصادی ودارایی استان همدان، در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اقتصاد در همدان بابیان اینکه در حال حاضر بودجه عمرانی استان همدان ۱۳۰ میلیارد تومان است، گفت: این درحالیست که پروژه‌های سرمایه‌گذاری تاکنون شاید تنها در یک پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که بخش خصوصی را توانمندتر کنیم.

وی گفت: یکی از مؤلفه های مهمی که وزارت اقتصاد در دستور کار خود قرار داد و ضرورت امروز کشور ما نیز محسوب می شود، بهبود فضای کسب کار در کشور و در استان است، خوشبختانه ما شاهد بهبود رتبه کسب و کار بودیم که توانستیم بین 189 کشور دنیا، شاخص و رتبه 152 به 118 کاهش پیدا کرد که امسال عدد 110 را در نظر گرفته اند که به نظر می رسد با تدابیر اندیشیده شده این رتبه را به زیر 100 برسانیم و این موفقیت خوبی برای دولت و ملت عزیز ایران است.

همچنین خشویی، مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال بالغ بر  70 میلیون دلار از گمرک همدان صادرات انجام شده است  گفت: درآمد صادرات در این مدت از سال حدود90 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مشابه پارسال 83 درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه  واردات مواداولیه وخطوط تولید ۲۸ میلیون دلاربوده است گفت: در این زمینه ازنظرارزش دلاری ۲۰۳ درصد افزایش داشته است.

خشویی به کاهش برداشت محصولات کشاورزی اشاره کرد وبیان کرد: بدلیل کاهش برداشت انگور درملایر،شاهد کاهش صادرات کشمش خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کشمش سفال موتورکولر لبنیات سیمان سفال شوروترشیجات سالامبورگاوی وگوسفندی سیب زمینی چینی آلات بهداشتی از جمله اقلام صادراتی بودند.

انتهای پیام/ص.ف

کاهش رتبه کسب و کار در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.