مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

بنادر استان بوشهر به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تجهیز بنادر استان بوشهر به امکانات اطفاء حریق گفت: برای مقابله با بحران آتش‌سوزی در دریا بنادر استان بوشهر به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شود.

 بنادر استان بوشهر به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدمهدی بنچاری صبح امروز در نشست با مسئولان واحد‌های مختلف بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون ۵ مرکز تجسس نجات دریایی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است اظهار داشت: اکنون مرکز تجسس نجات دریایی در بنادر خارگ، بوشهر، دیر، عسلویه و محمدعامری راه‌اندازی شده که این بنادر به امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان دریایی مجهز است.

وی از تجهیز بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر به تجهیزات اطفاء حریق خبرداد و خاطر نشان کرد: در راستای ایمن سازی بنادر و ارائه خدمات لازم به دریانوردان، بنادر استان بوشهر در خشکی به اطفاء حریق مجهز شده است.

بنچاری، با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی بنادر و دریانوردی تجسس و نجات است افزود: در استان بوشهر تعداد پنج پایگاه تجسس نجات دریایی وجود دارد که بزودی ششمین پایگاه تجسس و نجات دریایی استان بوشهر در بندر دیلم افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تجهیز بنادر استان بوشهر به شناور آتش‌خوار تصریح کرد: در راستای ارتقاء ایمنی بنادر و رسیدگی به بحران آتش‌سوزی در دریا بنادر استان بوشهر به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شود.

وی با بیان اینکه شناور آتش‌خوار می‌تواند انواع کشتی‌ها، شناور‌ها و اسکله‌هایی که آتش گرفته را خاموش کند بیان کرد: هم اکنون یک شناور آتش‌خوار در بندر بوشهر با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده که این شناور توانایی اطفاء حریق، حمل سوخت، یدک کشیدن شناور‌های آتش گرفته تا ساحل و قابلیت تصفیه آب شور دریا را دارد.

بنچاری از رسیدگی به سوانح و حوادث دریایی در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد:در نیمه نخست امسال حدود ۳۶ حادثه درخلیج فارس رخ داده که مرکز جستجو و نجات دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر خدمات ارزنده‌ای به حادثه دیدگان ارائه کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در این حوادث دریایی با تلاش امدادگران مرکز جستجوی نجات دریایی استان بوشهر ۲۳ نفر نجات یافتند و ۴۳ نفر نیز از خدمات پزشکی شناور‌های تجسس و نجات بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ف

تجهیز بنادر استان بوشهر به شناور آتش‌خوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.