آغاز صید میگو درآب های هرمزگان

صیادان هرمزگانی از امروز صید میگو در آب های استان را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،پرویز محبی مدیرکل شیلات هرمزگان گفت : صید میگو هر ساله در700 کیلومتر مربع از صیدگاه های استان از بندرکوهستک شهرستان سیریک آغاز می شود و در صیدگاه های هرمز و تولای قشم به پایان می رسد.

پرویز محبی پیش بینی کرد بیش از هزار و 500 تن میگوی درشت و ریز از آب های هرمزگان صید شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت : 2 هزار صیاد با 170 فروند لنج در مدت 45 روز از صیدگاه های هرمزگان میگو صید می کنند .

محبی افزود : استفاده از تورهای نامرئی درصید میگو و دیگر آبزیان به علت از بین بردن منابع آبزی و محیط زیست دریایی خلیج فارس ممنوع است .

شیلات هرمزگان امسال 45 میلیون قطعه بچه میگو را در استان برای بازسازی و جلوگیری از کاهش نسل میگو در ذخیره گاه های استان رها کرده است .

پارسال صیادان هرمزگانی هزار و 200 تن میگو از صیدگاههای استان صید کردند.

صید غیرمجاز میگو در هرمزگان پیش از آغاز فصل قانونی یکی از مشکلات صیادان این استان است که با توجه به کوچک بودن میگو های صید شده خسارت جبران ناپذیری به منابع میگوی خلیج فارس وارد می کند .

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت : طرح دریابست از اول مهر مدت 10 روز با هدف بازسازی ذخایر ، تخم ریزی آبزیان بارور ، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو اجرا شد.

پرویز محبی افزود : نتایج این طرح و بررسی تاثیر آن بر روی ذخایر به ویژه میگو پس از پایان صید میگو مشخص می شود.

استان هرمزگان با داشتن بیش از 29 هزار صیاد، 22 بندرصیادی و صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.

انتهای پیام/ف

 صید میگو در آب های هرمزگان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.