امام جمعه یزد؛

مداحی‌ها باید برگرفته از سیره و منش زندگی حضرت امام حسین(ع) باشد

امام جمعه یزد گفت: اشعار مداحی‌ها اهمیت ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران جهان را به جامعه بیان کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد با بیان اینکه محتوای مداحی‌ها و سخنرانی‌ها باید به صورتی تدوین شود که انسان را به سمت سعادت به خیری هدایت کندگفت: اشعار مداحی‌ها باید اهمیت ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران جهان را به جامعه بیان کنند.

 آیت الله  ناصری در آیین تجلیل از خادمان عاشورایی یزد با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائل در عزاداری‌های امام حسین(ع) محتوای اشعار در مداحی‌ها است افزود: مداحی‌ها باید برگرفته از سیره و منش زندگی حضرت امام حسین(ع) باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد کمی از مداحان برای اینکه ریتم مداحی آنها به هم نخورد محتوا را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که هیچ شباهتی با واقعیت و مقاتل ذکر شده از شهادت حضرت امام حسین(ع) ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: واقعه عاشورا درس‌های بسیاری برای بشریت به دنبال دارد و هر گوشه از این واقعه عظیم و دردناک برای انسان‌هایی که به دنبال حقیقت و رستگاری هستند تابلو راهنما است.

ناصری یزدی یکی از درس‌های بسیار مهم واقعه عاشورا را تسلیم شدن محض در برابر اراده خداوند دانست و افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که به هر صورتی که هست و در تمام شرایط خود را تسلیم در برابر اراده خداوند قرار دهیم.

امام جمعه یزد بر اهمیت تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و درس‌هایی که برای ما دارد به جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد و افزود: از مهمترین وظایفی که شاعران، مداحان و سخنرانان مراسم عزاداری امام حسین(ع) بر عهده دارند توجه به اهمیت انتقال این ارزش‌ها به جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با تمام وجود در برابر اراده خداوند تسلیم بود و هیچ گاه مقابل ظلم سکوت نکرد، گفت: استکبار‌ستیزی و ظلم‌ستیزی در محتوای مداحی‌ها نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه استکبار و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در همه حال به دنبال دشمنی با ملت ایران است و سعی دارند عزاداری‌های واقعی و درست امام حسین(ع) را از ما بگیرد، تصریح کرد: تبیین این دشمنی‌ها از دیگر موضوعاتی است که باید به صورت ویژه در مداحی‌ها گنجانده شود.

ناصری یزدی تصریح کرد: حتی در دعاها و مناجات‌هایی که در هنگام روضه امام حسین(ع) خوانده می‌شود هم رهایی انقلاب و مسلمانان از مکر و حیله مستکبران جهان بیان نمی‌شود در حالی که در زمان دعای مراسم که مردم حال بسیار خوبی دارند باید در این زمینه دعا کرد و انشاالله خداوند دعای مردم در این حال را مستجاب کند.

انتهای پیام/ی

استکبار‌ستیزی و ظلم‌ستیزی در محتوای مداحی‌ها نهادینه شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار