ورود 350 هزار گردشگر خارجی به سیستان و بلوچستان

در شش ماهه نخست امسال 350 هزار گردشگر خارجیبه سیستان وبلوچستان سفر کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: حدود 350 هزار گردشگر خارجی در 6 ماه نخست امسال وارد این استان شدند و از جذابیت های بی نظیر این منطقه دیدن کردند.


مجتبی میرحسینی افزود: این مسافران بیشتر از کشورهای همسایه و اروپایی مانند آلمان، مجارستان، مالزی، ایتالیا، اتریش، انگلیس، استرالیا و هلند وارد سیستان و بلوچستان شدند.


وی گفت: علاوه بر جاذبه های دیدنی سیستان و بلوچستان، آداب و رسوم مردم این دیار نیز برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و خاطرانگیز بود.


وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی، تجاری و سلامت سه رکن گردشگری در سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: سال گذشته نیز حدود 700 هزار مسافر خارجی وارد این استان شدند.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: افزایش حضور گردشگر از کشورهای خارجی به ویژه اروپایی به این استان به دلیل جریان سازی است که در 2 سال اخیر با برپایی نمایشگاههای گردشگری در کشورهای عمان، آلمان و روسیه ایجاد شده است.


میرحسینی افزود: در نیمه دوم امسال نیز مقرر شده است این نهاد سه جشنواره گردشگری در آلمان، روسیه، اسپانیا و عمان با هدف ارائه بسته های معرفی سیستان و بلوچستان و مذاکره با تورها و گروه های گردشگری این کشورها برگزار کند تا چهره واقعی استان هر چه بیشتر به جهانیان معرفی شود.

انتهای پیام/گ

ورود گردشگر خارجی به سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار