سالاری در صحن علنی شورای شهر تهران خبر داد

لزوم تعیین تکلیف مدیریت حریم شهر تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران،ری و تجریش در شورای شهر تهران گفت: طرح ساماندهی حریم شهر تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری تعیین تکلیف شد اما مدیریت آن همچنان بلاتکلیف مانده است.

لزوم تعیین تکلیف مدیریت حریم شهر تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران،ری و تجریش در شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در واکنش به گزارش وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مباحثی که در این جلسه مطرح شد، می تواند مبدأ تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌هایی باشد تا ما در شورای پنجم برای تحقق آن‌ها ریل گذاری کنیم.

وی با اشاره به موضوع مجموعه شهری تهران ادامه داد: انتظار جامعه، نخبگان، دیده بان‌های شهری و شوراها از شخص وزیر این است که با توجه به تعامل مناسب ایجاد شده میان دولت، مجلس و پارلمان محلی، به موضوع مجموعه شهری تهران که مصوبه دولت را نیز دارد، رسیدگی شود.

سالاری همچنین در خصوص مدیریت حریم شهر افزود: طرح ساماندهی حریم شهر تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری تعیین تکلیف شد، اما مدیریت آن همچنان بلاتکلیف مانده است و تعیین تکلیف آن در حیطه اختیارات مجلس است، لذا لازم است این موضوع هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

نبود درآمدهای پایدار شهری، منشأ بسیاری از تخلفات است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران،ری و تجریش در شورای شهر تهران در ادامه سخنانش درباره نظام مالیه شهر گفت: نبود درآمدهای پایدار در شهر منشأ بسیاری از مشکلات و تخلفات است و اکنون که لایحه درآمدهای پایدار در دولت و در کمیسیون کلانشهرها مطرح است، لازم است در مورد این لایحه با نگاهی متفاوت از نگاه فعلی تصمیم گیری شود، چراکه آن چه اکنون در حال بررسی است، موجب تمرکزگرایی بیشتر می شود.

نوسازی بافت فرسوده در مقیاس محله و بلوک شهری به صورت پایلوت اجرا شود

سالاری با اشاره به موضوع بافت های فرسوده شهری و نوسازی این بافت‌ها بیان کرد: در این حوزه هم به اندازه کافی قانون داریم و هم ستاد بازآفرینی به عنوان نهاد تسهیل گر تشکیل شده است و اکنون لازم است یک محله یا بلوک شهری به صورت پایلوت برای نوسازی تعیین شود و مورد اجرا قرار گیرد.لذا من تقاضا دارم یک کمیته یا کار گروه مشترک بین شورا، شهرداری و وزارتخانه به منظور پیگیری موضوعات تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار