مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان:

ساماندهی محورهای تاریخی- فرهنگی اصفهان در دستور کار است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: محورهای تاریخی فرهنگی اصفهان به طول ۲۳ کیلومتر است که احیا و ساماندهی آن در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین جعفری با اشاره به اینکه شهر موزه اصفهان سند محکمی از ادوار تاریخی مختلف است، اظهارکرد: محور فرهنگی تاریخی اصفهان را می توان در ۲۳ کیلومتر محور گردشگری خلاصه کرد.

وی افزود: این محور از دروازه طوقچی شروع، با عبور از محور سلجوقی به میدان عتیق و از طریق بازار بزرگ به میدان امام(ره) رسیده و با عبور از ارگ حکومتی و دارالحکومه صفوی(باغات غرب میدان امام خمینی(ره)) به چهارباغ عباسی رسیده و از آنجا به سی وسه پل و چهارباغ بالا و باغ های هزار جریب منتهی می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد: محور بیدآباد یکی دیگر از محورهای تاریخی اصفهان حدفاصل خیابان جامی، بقعه شیخ ابومسعود، حمام علیقلی آقا، بازارچه بیدآباد، بازارچه شاطر باشی تا بازارچه رحیم خان است که ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت کل محور بوده و ۴۵ درصد آن تا به حال ساماندهی شده است.

جعفری با اشاره به اینکه محور فرهنگی - تاریخی جویباره که اصلی ترین هسته اولیه شهر اصفهان است و منشأ آن به اوایل حکومت هخامنشی و مهاجرت یهودیان بابل به دستور کوروش بر میگردد، گفت: این محور نیز دارای وسعت ۷ هزار و ۶۸۰ متر مربعی است که ۵۵ درصد آن ساماندهی شده است.

به گفته وی محله جنوب میدان امام خمینی(ره) حد فاصل  محدوده میدان امام خمینی(ره)، گذر سعدی، گذر پشت مطبخ، خیابان استانداری، خیابان فرشادی، بازارچه حسن آباد، بازارچه مقصود بیک نیز  یکی از قدیمی ترین محلات اصفهان است که ۱۳ هزار و ۴۴۰ متر مربع وسعت داشته و ۷۲ درصد آن ساماندهی شده است.

این مقام مسئول شهری محله جلفا را به دلیل وجود ۲۵ خانه تاریخی و ۱۳ کلیسای ارزشمند قدیمی یکی از محلات شاخص اصفهان برشمرد و عنوان کرد: ۸۸ درصد این محله نیز با داشتن ۵۶ هزار و ۳۲۰ متر مربع، ساماندهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصفهان در جایگاه والایی در سطح جهان از لحاظ آثار تاریخی قرار دارد لذا تلاش می شود تا اعتبار مناسبی برای حفظ و احیای این آثار تاریخی در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/م

 

ساماندهی محورهای تاریخی- فرهنگی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار