توسلی: بدشانسی حضور در فینال را از ما گرفت/نگاه‌ها به فوتسال تغییر کرده است

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان ایران گفت: بعد از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا نگاه‌ها به این رشته تغییر کرده و همه از ما توقع نتایج درخشان دارند.

فرزانه توسلی دورازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره كسب عنوان سومی مسابقات داخل سالن آسیا، گفت: سطح مسابقات از نظر كیفى مانند رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود و بیشتر تیم هاى خوب در این مسابقات شركت كرده بودند. حتى چندین تیم مانند چین و هنگ كنگ، نسبت به قبل پیشرفت محسوسی داشتند.

وی با اشاره به اینكه با بدشانسی فینال مسابقات را از دست داده‌اند، گفت: بدون شك هدف ما كسب مقام قهرمانی در مسابقات تركمنستان بود و همه با این هدف روانه مسابقات شدیم. اما اوضاع همیشه آن‌طور كه پیش‌بینی می‌كنیم پیش نمی‌رود. باید تاكید كنم كه ما با بدشانسى از فینال و قهرمانى باز ماندیم.

توسلی: بدشانسی حضور فینال را از ما گرفت/نگاه‌ها به ما تغییر كرده است

وی اضافه كرد: در برابر ژاپن برخلاف جریان بازى كه ما دربیشتر دقایق سوار بر مسابقه بودیم و موقعیت‌هاى زیادى خلق كردیم، در نهایت نتوانستیم برنده از زمین بازى بیرون بیاییم.به نظرم اگر موقعیت‌های ما به گل تبدیل می‌شد، این دیدار با نتیجه پرگل به سود ما به اتمام می‌رسید.

توسلی در ادامه افزود: برخی تغییرات در كادر فنی ایجاد شده بود كه به اعتقاد من تغییرات مثبتی بود و این كادر فنی به خوبی بازیكنان را حمایت می‌كند و عملكردی كاملا حرفه‌ای و مثبت دارد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان درباره موضوع تغییر نسل در تیم ملی ، تصریح كرد: این تیمى كه روانه بازی‌های تركمنستان شد، بهترین بازیكنان لیگ بانوان را در خود جای داده بود.در خصوص تغییر نسل نیز باید بگویم وقتی بازیكنی خوب ساخته نمی‌شود، تغییر نسل نیز بی‌معنی خواهد بود زیرا در فوتبال و فوتسال بانوان، برخلاف فوتسال و فوتبال مردان، استعداد كم است و به زمان نیاز دارد تا بازیكنی از نظر فنى خودش را به تیم ملى ثابت كند. این بازیكن سازى به باشگاه‌های ما مربوط می‌شود تا تیم ملى بتواند همیشه از پشتوانه خوب برخوردار باشد.

نگاه‌ها به ما تغيير كرده است

توسلی به حضور حسین شمس در كادر فنی تیم ملی در كسوت مشاور فنی ، اشاره كرد و گفت: وی مدت زمان كمی در كنار تیم ما بودند. این مربی تمام تلاش خود را در راستای موفقیت این تیم كرد و به نظرم باید به كادر جدید زمان داده بشود تا بتوانند خودشان را در جام ملت‌ها اثبات كنند. هر چند از نظر من، ایشان تا همین جای كار نیز به اندازه لازم انرژى گذاشتند تا بتوانند در این زمان محدود، یك تیم خوب روانه بازی‌ها كنند.

توسلی: بدشانسی حضور فینال را از ما گرفت/نگاه‌ها به ما تغییر كرده است

وی با اشاره به اینكه نگاه مردم و علاقه‌مندان به ورزش بعد از قهرمانی ما در آسیا، نسبت به فوتسال بانوان تغییر كرده است ، گفت: مسئولیت ما بعد از قهرمانی آسیا بیشتر شده و خودمان نیز می‌دانیم كه همه انتظار زیادى از این تیم دارند. اما در واقع تا زمانى كه ما حرفه‌اى به موضوع نگاه نكنیم و حمایت‌هاى لازم از این تیم صورت نگیرد، تكرار قهرمانى مشكل خواهد بود و این خودش به نوعی، بار روانى روى تیم ایجاد می‌كند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.