حمیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

لغو مجوز بوفه مدارس با تخطی از دستورالعمل آموزش و پرورش

معاون سلامت آموزش و پرورش با اشاره به نظارت بر محتوای تغذیه بوفه مدارس گفت: در شرایط تخطی از دستورالعمل‌ها لغو مجوز انجام می‌شود.

لغو مجوز بوفه مدارس در شرایط تخطی از دستورالعملمهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت ساماندهی بوفه مدارس عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که در حوزه بهداشت و سلامت مورد توجه داریم مساله تغذیه سالم دانش آموزان است و بوفه‌های مدارس باید غذای سالم را توزیع کنند همچنین ترویج غذای سالم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵هزار مدرسه کشور دارای بوفه هستند، افزود: برای مدیریت و ساماندهی آن تقسیم کاری با حوزه معاونت پرورشی انجام شده و بر این اساس سازمان دانش آموزی در حوزه مدیریتی و در حوزه محتوا معاونت تربیت بدنی ورود پیدا می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش گفت: دستورالعملی با امضای ۲وزیر آموزش و پرورش و بهداشت تنظیم شده که بر این اساس قرار شد آموزش و پرورش در حوزه صدور دستور العمل اقدام کند و همچنین دانشگاه های علوم پزشکی وظیفه نظارت بر تغذیه بوفه ها را دارند.

ممنوعیت عرضه سوسیس، کالباس و نوشابه‌های گازدار در مدارس

حمیدی با بیان اینکه سال گذشته دستورالعملی برای غذاهای مجاز تدوین شد، تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل عرضه سوسیس، کالباس و نوشابه های گازدار ممنوع شد البته در مدارس مروج سلامت دامنه وسیع تری دارد.

وی با اشاره به اینکه در بازدیدهای سال گذشته ۲/۵درصد مدارس از دستورالعمل تخطی کردند، گفت: بازدیدهای جدید از ابتدای سال تحصیلی شروع شده و چون موضوع بخشنامه ای نیست و نیازمند فرهنگ سازی بوده، کمپین تغذیه سالم راه اندازی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت به مساله سفیران سلامت اشاره داشته و اظهار کرد: کتابی در زمینه امور بهداشتی به سفیران سلامت داده شده تا در کنار مراقبان سلامت به مسائل بهداشتی دانش آموزان توجه کنند.

حمیدی در مورد نحوه برخورد با بوفه های متخلف بیان کرد: خانواده ها در شرایط بروز تخلف می توانند از طریق ادارات کل یا مناطق آموزش و پرورش یا از طریق معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی کنند تا بازدیدهای لازم برای پیگیری مسئله انجام شود.

وی یادآور شد: تاکنون با تذکر به واحدهای متخلف شرایط بهبود پیدا کرده اما مواردی دیگر از قبیل تذکر کتبی و لغو مجوز بوفه نیز برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۰:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
باسلام سالیانه این پولی که از مدارس بابت بوفه می گیرید برای چیه؟؟؟مگه چکاری برای مدارس انجام می دهید که از مدارس پول می گیرید؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۰:۱۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
باسلام سالیانه این پولی که از مدارس بابت بوفه می گیرید برای چیه؟؟؟مگه چکاری برای مدارس انجام می دهید که از مدارس پول می گیرید؟؟!!
آخرین اخبار