آموزش فنی و حرفه ای شاه کلید اشتغال بیماران خاص

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شاه‌کلید اشتغال اقشار و بیماران خاص است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سیدجمیل احمدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان شامگاه سه‌شنبه در جریان بازدید اعضای انجمن بیماران تالاسمی کردستان از مراکز آموزشی شهید امان‌اللهی و شهید ورمقانی سنندج، گفت: اشتغال پایدار و بهره‌وری در تولیدات جز با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای میسر نمی‌شود.

 وی به نتایج مطالعات حوزه کسب و کار در دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهایی که دارای تشابه با ایران از لحاظ فراوانی منابع است،70 درصد مشاغل در قالب مشاغل خرد، کوچک و متوسط ایجاد شده است.

 احمدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را شاه‌کلید اشتغال اقشار و بیماران خاص خواند وگفت: اگر بخواهیم اشتغال را توسعه دهیم و صیانت از آن را نهادینه کنیم باید افراد صاحب مهارت داشته باشیم و آغاز آموزش چنین افرادی آشناکردن آن‌ها با رسالت تشکیلات آموزش فنی و حرفه‌ای است که امروز انجام شد.

وی بر اهمیت آموزش کارآفرینی نیز تاکید کرد و گفت: بر اساس تحقیقات سازمان جهانی کار، آموزش‌های کارآفرینی می‌تواند شرایط اقتصادی و بیکاری را بهبود ببخشد که به تعبیری از آن به آموزش‌های نرم یاد می‌شود و فنی و حرفه‌ای از برنامه سوم توسعه تا به حال فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام داده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان آموزش‌های کارآفرینی را متحول‌کننده نگرش و دیدگاه فراگیران آموزش‌های مهارتی دانست و افزود: هدف از تدارک دیدن این بازدید اهمیت بعد عملی آموزش و کارآفرینی بوده است و معتقدیم که کارآفرینی صرفا با ارائه مطالب تئوری میسر نخواهد شد.

وی از آمادگی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای برای انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دخیل در پیگیری امور بیماران خاص همچون معاونت درمان دانشگاه و انتقال خون استان خبر داد و گفت: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه تیم‌های کارشناسی تشکیل و دوره‌های آموزشی آغاز می‌شود.

 احمدیبا بیان اینکه جهانی‌سازی، افزایش جمعیت و کاهش بودجه‌های دولتی، بازار جهانی را به سمت بخش خصوصی برده است، بیان داشت: عدم تحول و توسعه دوره‌های آموزش عالی ایجاد کننده شکافی بوده که منجر به بیکاری دانش آموختگان شده است و این شکاف تنها با مهارت‌آموزی و یادگیری اصول کارآفرینی پرخواهد شد.

انتهای پیام/د م

عدم تحول و توسعه دوره‌های آموزش عامل بیکاری دانش آموختگان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
آموزش فنی حرفه ایی در مورد رشته های کشاورزی\(زراعت،باغداری و ...) " تو مراکز فنی و حرفه ای قروه برگزار نمیشه.

لطفا" به گوش مسئولین برسونید.