محمدی تأکید کرد؛

لزوم روانسازی، پویا سازی و کم هزینه‌تر کردن فرآیند‌ها در حج

رئیس سازمان حج و زیارت بر پیاده سازی سه اصل روانسازی، پویا سازی و کم هزینه‌تر کردن فرآیند‌ها در حج تأکید کرد.

لزوم روانسازی، پویا سازی و کم هزینه‌تر کردن فرآیند‌ها در حجبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در نشست آسیب شناسی حج تمتع سال ۹۶ و برنامه ریزی حج ۹۷ که با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حال برگزاری است، به دیدار روز گذشته مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: وضعیت حج امسال رضایت حداکثری مسئولان حج را به دنبال داشت و روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان حج فرمودند که روز بازگشت حجاج با سلامت و عافیت، برای ما همچون یک روز عید و روز جشن است.

وی با بیان اینکه برگزاری حج و عمره مایه برکت برای کشور و مجموعه حج و زیارت است، خطاب به مدیران و مسئولان سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ما باید دغدغه همه مسائل حج، عمره و عتبات را داشته باشیم و از عمق وجود در این زمینه کار کنیم که این نشان می‌دهد که ما شکرگزار این نعمت هستیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست آسیب شناسی حج سال جاری از مدیران سازمان حج و زیارت خواست که بر پیاده سازی سه اصل روانسازی، پویا سازی و کم هزینه‌تر کردن فرآیند‌ها در حج تلاش کنند.

محمدی در این دیدار از مسئولان کارگروه‌های حج خواست که از همین امروز اعضای کارگروه‌های مربوطه را تشکیل دهند و در انتخاب اعضا علاوه بر نیرو‌های مجموعه حج و زیارت از توان افراد متخصص نیز استفاده کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست آسیب شناسی حج ۹۶ عنوان کرد: ما باید در آسیب شناسی مشکلات را ریشه یابی کنیم و بر اساس آن برای حج سال ۹۷ برنامه ریزی کنیم و در برنامه ریزی‌ها ما از محدوده فرآیند‌های متعارف که طی این سال‌ها در حج جاری بوده، خارج شویم.

معاون وزیر ارشاد در این نشست بیان کرد: ما در برنامه ریزی هایمان باید ضمن توجه به محدودیت‌ها و مقررات کشور میزبان راهکار‌های منطقی برای بهبود فرآیند‌ها ارائه کنیم.

هم‌فکری و هم افزایی زمینه ساز برگزاری حجی موفق در سال 97 

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان ضمن تقدیر از تلاش‌های دست اندرکاران حج سال جاری در ۵۷ روز موسم حج، از ابتدای عملیات اعزام زائران به عربستان تا بازگشت حجاج به میهن اسلامی، هم‌فکری و هم افزایی در مجموعه حج و زیارت را زمینه ساز حجی موفق در سال ۹۷ توصیف کرد.

گفتنی است، در حج سال جاری، ۲۵ کارگروه تخصصی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی و آسیب شناسی عملیات حج تشکیل شد که قرار است این کارگروه‌ها از امروز با انتخاب اعضا، ضمن آسیب شناسی حج گذشته، راهکار‌های رفع و بهبود آسیب‌های حج گذشته را برای برنامه ریزی حج سال آینده تعریف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار