برگزاری هشتمین اجلاسیه «علمای بلاد» منطقه شمال غرب کشور در تبریز

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی در نشست هماهنگی و هم‌‎اندیشی کمیته اجرایی همایش علمای بلاد در تبریز گفت: تمامی هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه این همایش منطقه‌ای با فعال شدن کمیته‌های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور در تاریخ 26 و 27 مهرماه به میزبانی تبریز و در سالن همایش‌های مصلای اعظم امام خمینی (ره) با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که فعالیت تمامی کمیته‌های همایش تحت اشراف و نظارت نماینده ولی فقیه در استان قرار دارد، تصریح کرد: ریاست برگزاری این همایش نیز بر عهده نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بوده و تاکنون جلسات متعددی در کمیسیون حوزه و روحانیت اجلاسیه علمای بلاد برگزار شده که این کمیسیون متشکل از مدیران حوزوی و علمای برجسته استان هستند.

حسینی با اشاره به این‌که فعالیت تمامی کمیته‌های همایش تحت اشراف و نظارت نماینده ولی فقیه در استان قرار دارد، ابراز داشت: تاکنون جلسات متعددی در کمیسیون حوزه و روحانیت اجلاسیه علمای بلاد برگزار شده که این کمیسیون متشکل از مدیران حوزوی و علمای برجسته استان هستند.

دبیر هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور با اشاره به این‌که دعوت‌نامه همایش به صورت جداگانه به هر یک از علمای ساکن در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ارسال‌شده است، گفت: قرار است در این همایش دو روزه موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی و حوزوی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی- تبلیغی در قالب غرفه‌های مختلف و در کارگروه‌های تخصصی مورد بحث علمای دعوت شده قرار می‌گیرد، گفت: قرار است بعد از جمع‌بندی موضوعات بیانیه‌ای مشترک در اختتامیه همایش و همزمان با اجلاسیه عمومی منتشر شود.

حسینی با اشاره به این‌که 200 نفر از علمای استان اردبیل، 200 نفر از علمای آذربایجان غربی و 600 نفر از علمای آذربایجان شرقی در اجلاسیه حضور خواهند داشت، افزود: تمامی موضوعاتی که لازم است به صورت تخصصی مورد بحث قرار گیرند، احصاء شده و در قالب بسته‌های فرهنگی به میهمانان ارائه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با بیان این‌که موضوع اصلی اجلاسیه، رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: نمایندگان ولی فقیه در سه استان منطقه شمال غرب کشور نیز به همراه ائمه جمعه شهرستان‌ها نشست‌های مشترکی خواهند داشت.

 

انتهای پیام/ش

 تبریز میزبان برگزاری هشتمین اجلاسیه «علمای بلاد» منطقه شمال غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار