رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

کاشت سالانه حلزون شنوایی برای ناشنوایان در شیراز

سالانه ۱۴۰ حلزون شنوایی برای ناشنوایان در شیراز کاشته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بصیر هاشمی رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاشت سالانه ۱۴۰ حلزون شنوایی باری ناشنوایان در شیراز گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌شود تا زمان طلایی کاشت حلزون برای فرزندشان را از دست ندهند، زیرا زمان طلایی کاشت حلزون شنوایی تا سن ۲ سالگی است.


وی بیان کرد: ۱۵۰ نفر از استان‌های جنوبی کشور در لیست انتظار کاشت حلزون هستند که با تامین اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان‌های ذیربط برای خرید تعداد بیشتر پروتز کاشت می‌توان از زمان طلایی برای کاشت حلزون در کودکان ناشنوا تا سن ۲ سالگی استفاده کرد.

بصیر هاشمی به کاشت یک هزار و ۵۰۰ حلزون شنوایی در شیراز به عنوان یک دستاورد بزرگ اشاره کرد و افزود: مرکز کاشت حلزون شیراز به عنوان یکی از مراکز بزرگ و فعال این عرصه در کشور فعالیت می‌کند.


رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا بیان اینکه آموزش یک انسان ناشنوا برای طی کردن مراحل رشد و تحصیل هزینه‌ای بالغ بر ۱ میلیارد تومان برای دولت به همراه دارد افزود: این هزینه برای یک انسان ناشنوا که کاشت حلزون شده یکصد میلیون تومان است که با انجام مراحل درمانی کاشت حلزون و آزمایش ژنتیکی پیش از بارداری می‌توان از زیاد شدن هزینه‌های سنگین جلوگیری کرد.
انتهای پیام/ت

کاشت سالانه حلزون شنوایی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار