فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد

کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران

۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در نیمه نخست امسال در مازندران کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در آستانه هفته نیروی انتظامی در نشست با خبرنگاران از کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در نیمه نخست امسال در مازندران خبر داد و گفت: نیروی انتظامی برخورد با قاچاق کالا را همسو با شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید به صورت جدی در دستور کار دارد.

وی افزود: در این مدت ۶ باند و شبکه واردات و توزیع کالای قاچاق در مازندران متلاشی شده است.

سردار میرفیضی گفت: در نیمه نخست امسال هزار و ۲۱۴ فقره پرونده قاچاق کالا در مازندران تشکیل و قاچاقچیان به دست عدالت سپرده شدند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: در نیمه نخست امسال هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد که ۳۴۰ کیلوگرم آن مورفین بود.

وی گفت: این میزان کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد.

سردار میرفیضی افزود: هزار و ۷۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر هم در این مدت دستگیر شدند که ۳ هزار و ۹۰۰ نفراز آنان خرده فروش بودند.

وی دستگیری ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از معتادان و تحویل آنان به مراکز بازپروری را از دیگر فعالیت‌ های نیروی انتظامی مازندران در نیمه نخست امسال معرفی کرد و گفت: هزار طرح برای پاکسازی، جمع آوری معتادان و مبارزه با قاچاقچیان امسال اجرا شد که ۳۶۰ عملیات برجسته بود که منجر به متلاشی شدن ۶۴ باند مواد مخدر شد.

فرمانده انتظامی مازندران برخورد با بی توجهی به فعالیت‌ های حرفه‌ ای در فضای مجازی و انجام کار‌های غیر اخلاقی در این حوزه را از دیگر ماموریت‌ های پلیس در سال جاری برشمرد و افزود: در نیمه نخست امسال ۶۳۴ فقره پرونده در پلیس فتا تشکیل شد که ۴۳۸ فقره منجر به کشف خلاف شد.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد از شکایت‌های مردمی در پلیس فتا مربوط به نشر اکاذیب و انتشار مسائل غیر اخلاقی بوده است، گفت: ۲۳ درصد از پرونده‌ ها مربوط به برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی، ۱۳ درصد مزاحمت‌ های اینترنتی و ۱۳ درصد هم کلاهبرداری رایانه‌ای بوده است.

سردار میرفیضی اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ ترین برنامه پلیس فتا برشمرد و افزود: امسال ۳ هزار نفر ساعت آموزش در این ارتباط برگزار و ۱۳ هزار عدد انواع بروشور‌ها را با محتوای اهمیت توجه و رعایت چگونگی فعالیت در فضای مجازی چاپ، منتشر و توزیع شده است.

وی به کاهش ۲۲ درصدی تعداد فوتی‌ های ناشی از تصادفات در جاده‌ های مازندران اشاره کرد و گفت: امسال ۳۲۲ نفر بر اثر تصادف در جاده‌ های مازندران جان باختند.

فرمانده انتظامی مازندران از وقوع ۳۴ فقره قتل در این مدت در استان خبر داد و افزود: در ۹۰ درصد این پرونده‌ های قتل، قاتل و یا قاتلان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار میرفیضی سرقت و کلاهبرداری را از دیگر مشکلات جدی جامعه برشمرد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۹۵۱ فقره پرونده سرقت و کلاهبرداری در مازندران شکل گرفت که از این تعداد ۸۱۹ فقره منجر به شناسایی سارق و کلاهبردار و کشف اموال سرقتی شد.

وی افزود: در این مدت ۴۳۴ نفر از سارقان دستگیر شدند که ۸۳ نفر از آنان حرفه‌ای و در قالب یک باند فعالیت می‌کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: با پیگیری جدی پلیس، ۱۹۰ میلیارد ریال از اموال سرقتی مردم به آنان بازگردانده شده است.

سردار میرفیضی به وجود بیش از ۱۶۰ هزار واحد صنفی در استان اشاره کرد و افزود: ماموران اماکن عمومی استان در سال جاری ۲۸ هزار بازدید از واحد‌های صنفی انجام دادند که نتیجه آن صدور ۹ هزار و ۲۰۰ مورد اخطار پلمپ بوده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در این مدت پلمپ شده است، گفت: هنوز ۱۳ هزار واحد صنفی در استان مازندران فاقد پروانه بهره برداری هستند که باید ساماندهی شوند.

فرمانده انتظامی مازندران ایجاد مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری و پاسگاه‌ها به صورت رایگان را از دیگر خدمات مهم پلیس در حوزه اجتماعی معرفی کرد و افزود: ۱۱ هزار نفر امسال به مراکز مشاوره‌ ای و مدد کاری اجتماعی کلانتری‌ ها و پاسگاه‌ های استان مراجعه کردند که ۸ هزار مورد آن منجر به سازش شد.

سردار میرفیضی نصب دوربین ثبت تخلف را ابزاری کارامد برای اجرای عدالت برشمرد و گفت: به دلیل دستکاری شماره پلاک خودرو‌ها، شاهد مشکلاتی در تخلف خودرو و مالک خودرو هستیم که برای رفع این مشکل به مشارکت بیشتر مردم نیاز است.

وی از شناسایی ۸۷ پلاک خودروی دستکاری شده در مزاندران در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: پلیس با متخلفان دستکاری پلاک خودرو به شدت برخورد می‌ کند.

فرمانده انتظامی مازندران شعار هفته ناجا امسال را پلیس برای امنیت و امنیت برای همه اعلام کرد و گفت: ۱۳۰ برنامه هفته ناجا در مازندران اجرا می‌ شود.

سردار میرفیضی گفت: شرکت در نماز جمعه و سخنرانی‌های فرماندهان، برپایی چادر‌های امدادی و مشاوره ای، خدمات رسانی به روستای محروم، نمایشگاه فضای مجازی، مراسم صبحگاه عمومی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هم اندیشی پلیس با اصناف، جشنواره قرآنی، حضور کارشناسان در مدارس و مساجد محلات، رزمایش اقتدار پلیس، دیدار با ائمه جمعه، قرائت پیام مهر، مانور شهری موتور سواران قانونمند وهمایش همیاران پلیس از برنامه‌ های هفته ناجا در مازندران است.

۱۴ تا ۲۱ مهر ماه هفته نیروی انتظامی نام دارد.

انتهای پیام/ م

۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق زیر ذره بین پلیس مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.