AFC: نوجوانان ایران به دنبال تکرار افتخارات در جام جهانی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه رقابت های جام جهانی نوجوانان، با انتشار گزارشی از تیم ملی نوجوانان ایران به عنوان یکی از تیم های پر امید آسیا نام برد.

به گزارش خبرنگاردنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،مسابقات جام جهانی نوجوانان زیر 17 سال جهان از روز جمعه در هند آغاز خواهد شد و تیم ملی نوجوانان کشورمان نیز یکی از نمایندگان آسیا در این رقابت ها است.

در آستانه شروع این بازی ها سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به معرفی نمایندگان قاره کهن در این مسابقات پرداخت و از تیم ملی نوجوانان کشورمان به عنوان یکی از امیدهای آسیا یاد کرد.
این گزارش نوشته است:
هند میزبان مسابقات، به همراه عراق، جمهوری اسلامی ایران، ژاپن و کره شمالی، پرچم آسیا را در مسابقات جهانی زیر 17 سال که از روز جمعه برگزار می شود، به اهتزاز در خواهند آورد.
سایت ای اف سی درباره ایران نیز نوشت:
 (گروه C): ایران پس از شکست سال گذشته مقابل عراق در ضربات پنالتی در فینال مسابقات زیر 16 سال قهرمانی آسیا ، قصد دارد برای چهارمین بار در این سطح (جام جهانی نوجوانان) حضور یابد.
ایران از سه حضور خود در جام جهانی سال های 2001، 2009 و 2013 دو بار از مرحله گروهی صعود کردند ؛ دستاورد قابل توجهی که عباس چمنیان، سرمربی ایران، امیدوار است بتواند در هند تکرار شود.

همچنین در گروه C علاوه بر ایران تیم های گینه، تیم قدرتمند آلمان و کاستاریکا، که چهار بار به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته،نیز حضور دارند.

بازی های اول گروه C بین تیم های آلمان و کاستاریکا و همینطور ایران مقابل گینه،هر دو روز 7 اکتبر( شنبه) برگزار خواهد شد.


تنها قهرمان آسیایی جام جهانی نوجوانان ،عربستان سعودی است که سال 1989 فاتح مسابقات زیر 16 سال جهان شد. 

بحرین، قطر و عمان به ترتیب در سال های 1989، 1991 و 1995، به عنوان سوم دست یافتند. ازطرف دیگر نیجریه موفق ترین کشور در جام جهانی فوتبال زیر 17 سال است که پنج عنوان قهرمانی را به دست آورده است و به دنبال این تیم، برزیل با سه قهرمانی در جای دوم قرار دارد.


انتهای پیام/


ایران یکی از امیدهای آسیا در جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار