واکنش وزیر آموزش و پرورش به مدرسه روستای سرگچ دیشموک

وزیر آموزش و پرورش به نبود فضای آموزشی در روستای سرگچ دیشموک واکنش نشان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش پس از انتشار گزارشی از نبود فضای آموزشی واکنش وزیر آموزش و پرورش به مدرسه روستای سرگچ دیشموکدر منطقه سرگچ دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه که با 21دانش آموز در توئیتر خود نوشت:

از صبر و شکیبایی مردم روستای سرگچ دیشموک تشکر می کنم . مقرر شد با انتقال تجهیزات ، کلاس درس جدیدی احداث شود و دانش آموزان از محل فعلی جابجا شوند . هرچند که این روستا به علت آبگیری سد بالیات سال آینده تخلیه می شود .


گفتنی است برخی رسانه ها با بررسی این موضوع خواهان حل مشکل فضای آموزشی شده بودند که با اقدامات اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد واداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان وپیگیری نماینده مردم کهگیلویه-چرام-لنده وچرام در مجلس شورای اسلامی مشکل این فضا بزودی حل می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:پیگیریهای لازم برای مستقر کردن فضای پیش ساخته در روستای سرگچ دیشموک انجام شده است.

هادی زارع پور گفت:آقای عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه-چرام-لنده وچرام در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیریهای مجدانه ای در این زمینه انجام و یکی از خیرین مدرسه ساز با هماهنگی ایشان هزینه فضای پیش ساخته را تأمین می کند.

جهان مهرابی مدیرکل نوسازی؛توسعه وتجهیز مدارس استان هم گفت: با توجه به نبود جاده دسترسی قطعات کانکس به این روستا حمل وسپس نصب می شود.

همچنین پس از انتشار مشکل نبود فضا در رسانه ها بلافاصله جوابیه ای از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد به این شرح منتشر شد.

مدیر محترم رسانه ...........

باسلام وتحیات

احتراماً در مورد گزارش منتشر شده مبنی بر احتمال ترک تحصیل 21دانش آموز روستای سرگچ منطقه دیشموک با تشکر از پیگیری مسائل ومشکلات در حوزه آموزش وپرورش خواهشمند است جهت تبیین موضوع وتنویر افکار عمومی موارد زیر منتشر گردد.

1- روستای سرگچ روستای مرزی کهگیلویه وبویراحمد و خوزستان در25کیلومتری شهر دیشموک ودر منطقه محروم وکوهستانی وصعب العبور ودر محل احداث سدبالیات که تاکنون فرایند تحقیقاتی آن تا اندازه ای پیش رفته واقع شده والبته واقع شدن این روستا در محل سد زمینه را برای سرمایه گذاری دشوار نموده است ودیر یا زود اهالی محترم این روستا باید به مکان دیگری نقل مکان کنند.

2- آموزش وپرورش نسبت به تعیین معلم برای مدرسه این روستا به موقع اقدام نموده واز تاریخ 1/7/96در فضای باز،کلاس درس در این روستا دایر است وهیچ گونه ترک تحصیلی نبوده است.

3- به علت ناهمواری جاده وناهمگونی روستا شرایط حمل مصالح ساختمانی ویا مدارس پیش ساخته به این منطقه دشوار است.

4- در سالهای گذشته کلاسهای درس در یک فضای مربوط به یکی از اهالی دایر بود که امسال به علت نیاز مالک امکان استفاده از آن وجود ندارد.

5- نظر به نبود جاده دسترسی مناسب مقرر شد اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان در چند روز آینده فضای پیش ساخته مجزا(جدابودن قطعات برای آسانی حمل)به آن منطقه انتقال ودر مکانی در روستا به هم متصل ونصب ودر اختیار دانش آموزان قرارگیرد وان شاءالله شرایط ترک تحصیل به علت نبود فضا را در مدرسه قدس سرگچ شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/د

نبود فضای آموزشی واکنش وزیر آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.