باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

توقف نماد‌ها پشت چراغ قرمز،چالش اصلی بورس

چند وقتی است که متولیان بازار سرمایه در تلاش هستند تا مدت زمان توقف نماد‌های معاملاتی پشت چراغ قرمز بورس را کاهش دهند.

توقف نماد‌ها پشت چراغ قرمز،چالش اصلی بورسبه گزارش  خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، توقف طولانی مدت و گا‌ها چند ساله نماد‌های معاملاتی در تالار شیشه‌ای از جمله مواردی است که سالهاست علاوه بر حبس نقدینگی معامله‌گران، چرخش نقدینگی در بازار سهام را با مشکل مواجه کرده، این در حالی است که در بورس‌های دنیا حداکثر توقف نماد‌ها چند روز است.

بر این اساس چند وقتی است که متولیان بازار سرمایه در تلاش هستند تا مدت زمان توقف نماد‌های معاملاتی پشت چراغ قرمز بازار سرمایه را کاهش دهند.

چند روز گذشته محمدی،رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح دستورالعمل نحوه توقف و بازگشایی نماد‌ها در بازار سهام، دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران با هدف افزایش نقدشوندگی و کاهش زمان توقف نماد‌های معاملاتی خبر داده است.

همیشه توقف نماد‌ها نمی‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  ،با اشاره به تاثیر توقف نماد‌ها در بازار سرمایه گفت: هم اکنون بسیاری از شرکت‌ها در بازار اطلاعات درستی ارایه نمی‌دهند و همین امر سبب شده که بورس اطلاعات ناقصی داشته باشد، بنابراین گاهی اوقات توقف نماد‌ها از این منظرمی‌تواند مناسب باشد.

وی ادامه داد: باید دانست که توقف نماد‌ها در بعضی موارد می‌تواند بر بازار تاثیرگذار باشد که البته این امر منوط به شرکت‌هایی است که اطلاعات صحیح به بازار سرمایه می‌دهند.

طحانی تصریح کرد: برای افزایش تامین مالی در بازار سرمایه باید به سمتی حرکت کرد که بین دو بازار پول و سرمایه ارتباط نزدیکی ایجاد شود؛ چرا که بازار سرمایه راه کم هزینه و مهمترین محل تامین مالی بلند مدت و مبالغ سنگین شرکت‌ها در اقتصاد شناخته می‌شود و بانک به عنوان بازار پول برای تامین مالی کوتاه مدت و مبالغ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمد دارستانی کارشناس بازار سرمایه دراین باره گفت: توقف نمادها موجب تاخیر در نقدشوندگی شده که این امر می‌تواند به سهامداران بازار فشار بیاورد و توان بازار را کم کند.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار