استاندار آذربایجان شرقی؛

تجمع اربعین عاملی برای اتحاد دنیای اسلام

استاندار آذربایجان شرقی تجمع بزرگ اربعین را عامل مهمی در راستای تقویت همبستگی دو ملت ایران و عراق و همچنین اتحاد دنیای اسلام دانست.

تجمع اربعین عاملی برای اتحاد دنیای اسلامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش  استاندار آذربایجان شرقی،امروز در جلسه کمیته استانی هماهنگی و برنامه‌ریزی اربعین حسینی در تبریز گفت: این حرکت در برابر تکفیری ها و داعش نیز از نظر امنیتی نه تنها برای عراق بلکه برای کشور ما هم بسیار مهم، معنادار و تاثیرگذار است.

وی از آمادگی استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) امری معنوی و اعتقادی است.

وی تأکید کرد: انتظار داریم تمامی مسئولان امر و دست اندرکاران دخیل در بحث اربعین، بیش از سال های گذشته به تعهدات خود عمل کرده و به بهترین شکل ممکن به زائران خدمت و از این حکت مردمی حمایت و پشتیبانی کنند.

خدابخش با بیان اینکه پایه اصلی ارائه خدمات به زوار در ایام اربعین، مردمی و با رویکرد داوطلبانه است، تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌ها و تسهیل اعزام زائران به عتبات عالیات نیز بر عهده دستگاه های اجرایی است و تلاش می کنیم امسال بهتر از سال های قبل برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران امام حسین(ع) بکوشیم.

دبیر کمیته استانی هماهنگی و برنامه‌ریزی اربعین حسینی هم در این جلسه از امکان اعزام زوار حسینی از مرز خسروی خبر داد و گفت: امسال دو موکب استان در مرز شلمچه و شهر سامرای عراق مستقر می شوند.


حسن استوار آذر با اشاره به اینکه تعداد زوار اربعین حسینی از استان در سال گذشته، نزدیک 55 هزار نفر بود، اضافه کرد: امسال هم پذیرایی از زوار اربعین حسینی از پنجم آبان ماه آغاز میشود.


وی افزود : استقرار موکب ها حداقل 10 روز قبل از زمان اعلام شده خواهد بود و روزانه از 15 هزار نفر در مرز شلمچه و 12 هزار نفر نیز در منطقه سامرا به مدت 20 روز پذیرایی خواهد شد.

انتهای پیام/خ

 زائران به هیچ وجه بدون ویزا و گذرنامه و بیمه اقدام به این سفر زیارتی نکنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.