مدیرکل کمتیه امدادآذربایجان شرقی؛

39 درصد مددجویان آذربایجان شرقی سالمندهستند

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 53 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند، گفت: 39 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سالمند هستند.

39 درصد مددجویان آذربایجان شرقی سالمندندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد کلامی  مدیرکل کمیته امداد  آذربایجان شرقی،در همایش تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ۵۳ درصد از سالمندان بالای ۶۰ سال در روستاهای استان سکونت دارند، اعلام کرد: بیش از ۲۲ هزار نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان سرپرست خانوار روستایی هستند.

وی با بیان اینکه تبریز و چاروایماق به ترتیب بیشترین و کمترین سالمند تحت حمایت را دارند، گفت: کمیته امداد علاوه بر ارائه خدمات درمانی، مستمری و سایر خدمات، برای نگهداری از سالمندان تحت حمایت خود هزینه پرداخت می‌کند.

کلامی افزود: پرداخت کمک معیشت، تامین هزینه های مسکن، اعطای وام کارگشائی و تامین هزینه های بهداشت و درمان و نگهداری سالمندان در منزل از جمله خدمات کمیته امداد استان به سالمندان تحت حمایت است.

وی با بیان اینکه سالمندان حافظان اخلاق و حرمت در جامعه هستند، گفت: حضور سالمند با تجربه در خانواده تنور مهر و عشق را در خانواده گرمتر می کند و در تربیت درست فرزندان موثر است.


وی با تاکید به اینکه فرزندان باید در خانواده حرمت به بزرگترها را یاد بگیرند، افزود: فرزندانی که حرمت سالمندان را حفظ می کنند در زندگی موفق تر از همسالانی هستند که به بزرگترها احترام نمی گذارند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه وجود سالمند در خانواده سد محکمی در مقابل نفوذ بی اخلاقی است، اظهارکرد: حفظ حرمت سالمندان وظیفه همه است و اگر این حرمت شکسته شود حرمت خانواده نیز از بین می رود.

کلامی با اشاره به ترویج فردگرایی در فرهنگ غربی، گفت: در جامعه غربی خانواده و سالمندان حرمت ندارند و فرزندان خانواده گریز هستند چون وجود سالمند را مزاحم خود تلقی می کنند.


سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ شورای جهانی سالمندی را تشکیل داد و در همان سال طرحی را برای تعیین یک روز جهانی برای سالمندان ارائه داد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ این شورا اول اکتبر را روز جهانی سالمندان تعیین کرد.

انتهای پیام/خ

بیش از ۲۲ هزار نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی سرپرست خانوار روستایی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.