رئیس هیأت مدیره هیأت رزمندگان اسلام شاهین‌شهر و میمه:

برپایی خمیه های عزاداری در دهه دوم محرم در جوار شهدای شاهین شهر

رئیس هیأت مدیره هیأت رزمندگان اسلام شاهین‌شهر و میمه گفت: در این خیمه‌گاه هر شب بین 500 تا هزار و 500 نفر از دلدادگان حضرت سیدالشهدا(ع) حضور می‌یابند و به مدت ده شب به عزاداری می‌پردازند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام عمویی  اظهار کرد: با سپری شدن چند روز از تاسوعا و عاشورای حسینی، مردم این شهر در جوار شهدای گمنام خیمه‌های عزاداری را در دهه دوم محرم به عشق شهدای دشت نینوا برپا کردند.

وی افزود: در این خیمه‌گاه هر شب بین 500 تا هزار و 500 نفر از دلدادگان حضرت سیدالشهدا(ع) حضور می‌یابند و به مدت ده شب به عزاداری می‌پردازند.

رئیس هیأت مدیره هیأت رزمندگان اسلام شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان کرد: مراسم این خیمه با زیارت عاشورای حضرت اباعبدالله‌الحسین شروع شده و با مداحی تعدادی از مداحان شاهین‌شهر ادامه می‌یابد و در آخر با سخنرانی چهره‌های سیاسی و مذهبی شهرستان شاهین‌شهر و میمه و اصفهان و عزاداری سرور و سالار شهیدان به پایان می‌رسد.

وی حضور نوجوانان و جوانان در مراسم دهه دوم محرم و در کنار آرامگاه دو شهید گمنام در بوستان انقلاب شاهین‌شهر را نشانه عمق عشق و ارادت نسل چهارمی‌های انقلاب به آرمان‌های قیام امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی و شهدای دوران دفاع مقدس بیان کرد.

عمویی در ادامه بیان کرد: جوانان با درآمیختن شور حضور در هیات مذهبی با شعور فرهنگ عاشورایی، عزاداری‌های محرم و صفر را زنده نگه می‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: مناسب است شیعیان و دوستداران اهل‌بیت رسول خدا(ص) بیشتر توجهشان را در دهه دوم محرم‌الحرام به سوگواری و عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش معطوف کنند.

رئیس هیأت مدیره هیأت رزمندگان اسلام شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: در دهه دوم محرم است که مصائب اهل‌ بیت رسول خدا(ص) تازه شروع‌ شده بود و اهل‌ بیت امام حسین(ع) و یارانش را سوار بر شتران بی‌جهاز کوی به کوی و شهر به شهر گردانند.

وی در ادامه ابراز داشت: امام صادق(ع) با توجه به ابهت و عظمت واقعه بزرگ کربلا و شهادت سید جوانان بهشت و یاران باوفای آن حضرت به شیعیان توصیه کردند که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، یعنی همواره باید به یاد امام حسین(ع)، اهداف قیام عاشورا و اجراکننده مکتب حسینی باشیم.

عمویی در پایان دوست‌داران اهل‌ بیت عصمت و طهارت را به حضور باشکوه در برنامه‌های این هیأت در جوار شهدای گمنام شاهین‌شهر دعوت کرد.

 

انتهای پیام/م

 

جوانان با درآمیختن شور و شعور فرهنگ عاشورایی محرم و صفر را زنده نگه می‌دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار