آغاز هفته فرهنگی حرم منور امام حسین (ع) از ٢٠ مهر در تکاب

هفته فرهنگی آستان مقدس و حرم منور امام حسین(ع) و عتبات عالیات از ٢٠ مهرماه در مصلای تکاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب گفت: هفته فرهنگی آستان مقدس و حرم منور امام حسین(ع) و عتبات عالیات با عنوان' نسیم عاشورایی' ٢٠ تا ٢٦ مهرماه امسال در مصلای این این شهر برگزار می شود.

محمود نجفی افزود: در این هفته فرهنگی، شهرستان تکاب میزبان معاون فرهنگی و ٤٠ نفز از خادمان حرم منور حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

وی با بیان اینکه خادمان حرم منور حسینی به عنوان سفیران بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهدا (ع) به معرفی مصور و مکتوب حرم مطهر و فرهنگ ناب عاشورایی و حسینی در تکاب می پردازند، بیان کرد: در هفته فرهنگی حرم منور امام حسین (ع) در شهرستان تکاب پرچم های ادوار تاریخی گنبد منور امام حسین (ع)، آثار موجود در موزه کربلا، هدایا و تبرکات حرم و عکس های عاشورایی به نمایش گذاشته می شود.

وی اظهار کرد: برگزاری دیدارها و نشست های فرهنگی و مذهبی با خانواده ها، جوانان و نوجوانان، قاریان قرآن و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با حضور مشاوران، متخصصان و خادمان حرم مقدس امام حسین (ع) و عتبات عالیات از دیگر بخش های این هفته فرهنگی در تکاب است.

وی با اشاره به حضور مداحان، مبلغان و قاریان قرآن از کشور عراق در این هفته فرهنگی در تکاب ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی آستان مقدس امام حسین (ع) علاوه بر اینکه ماهیتی مذهبی، فرهنگی و معنوی دارد، اقدام پژوهش مدارانه و تحقیقی در معرفی ظرفیت های عتبات عالیات عراق به ویژه کربلای معلی محسوب می شود.

دبیر هفته فرهنگی حرم منور امام حسین (ع) در شهرستان تکاب اضافه کرد: در این هفته فرهنگی همچنین برنامه زیارت به نیابت و مسابقات فرهنگی برگزار شده و خادمان عتبات عالیات با محرومان و ایتام نیز دیدار خواهند کرد.

نجفی گفت: هفته فرهنگی حرم منور امام حسین (ع) در تکاب به عنوان سومین شهر برگزار کننده ایران است و این برنامه فرهنگی و مذهبی تاکنون تنها در ٢ شهر اهواز و زنجان اجرا شده است.

شهرستان تکاب با ٨٠ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/ح

برگزاری هفته فرهنگی حرم امام حسین (ع) با عنوان نسیم عاشورایی در تکاب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.