امام جمعه موقت اصفهان:

جدایی اقلیم کردستان عراق از حکومت مرکزی یک نقشه کاملاً اسرائیلی و آمریکایی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جدایی اقلیم کردستان عراق از حکومت مرکزی یک نقشه کاملاً اسرائیلی و آمریکایی است و زمانی که نتوانسته‌اند از طریق تروریست‌ها نقشه خود را پیش ببرند این موضوع را علم کردند و این تهدید تجزیه برای ترکیه و ایران نیز هست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر اصفهان اظهار کرد: گرامی‌ترین انسان‌ها نزد خداوند افراد متقی هستند، 1400 سال پیش پیامبر با کلام الهی فرمود مردم همه شما را از یک زن و مرد آفریدیم و علت آن که گروه‌گروه شدید به این علت است که شناخته شوید.

وی با بیان این که منصب، پست، ریاست و ثروت برای انسان‌ها نمی‌ماند بیان کرد: هرکس در هر لباسی است ملاک برتری او تنها تقوا است، پیامبر می‌فرمود فرقی بین عرب و عجم و سیاه و سفید  نیست و رنگ پوست امتیازی برای برتری محسوب نمی‌شود ملاک برتری افراد تقوا است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: 1400 سال پیش اسلام تمایزهای نژادی را کنار زد اما امروز این قدرت‌های پوشالی که خود را متمدن و پیشرفته و سرآمد می‌دانند و مثال آن در کشور آمریکا جنگ‌های نژادی راه افتاده است و رئیس‌جمهور احمق آمریکا از الفاظ نژادی استفاده می‌کند و با این سیاست استعماری می‌خواهند عرب را از ترک و کرد را از فارس و ... جدا کنند.

وی تصریح کرد: مرگ بر تمدن کثیفی که برای رسیدن به امیال دنیایی خود، حاضرند میلیون انسان‌ها را نابود و به خاک و خون بکشند، کسی که با تقوا باشد در نزد خدا ارزش دارد.

میردامادی با اشاره به ایام سوگواری سیدالشهدا مطرح کرد: در عزاداری امام حسین(ع) یک شعار و یک شعور داریم که هیچ کدام نباید با دیگری جابه‌جا شود، روضه‌ها و مداحی‌ها و سینه‌زنی‌ها جز شعارهاست، همه مراجع در ایام سوگواری سیدالشهدا پرچم عزاداری امام حسین(ع) را بلند می‌کنند اما در کنار این شعار باید به شعور هم توجه داشت.

وی ادامه داد: برخی به دروغ می‌گویند امام حسین نیز مذاکره کرد و با مذاکره موافق بوده است یا این که امام حسن صلح کرد اما این افراد نمی‌فهمند که تفاوت شرایط امام حسن(ع) با امام حسین(ع) چیست، امام حسن(ع) در شرایط خاصی قرار داشت و یار و یاوری نداشت لذا صلح کرد.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا اگر آدم شود ما با آن‌ها ارتباط می‌گیریم، سید حسن نصرالله گفت ما با یهود جنگ نداریم و یهودیان حساب خود را از صهیونیست‌ها جدا کنند و اخطار داد که یهودیان ساکن رژیم صهیونیستی خارج شوند چرا که یک نقطه امن در فلسطین اشغالی نخواهیم گذاشت.

وی با بیان این که ما با دنیا دعوا نداریم، اگر کسی با ما کاری نداشته باشد ما نیز کاری به کسی نداریم، خاطرنشان کرد: جنگ‌های صدر اسلام جنگ‌های تحمیلی به پیامبر(ص) بود، اما اگر کسی خواست که ما تسلیم شویم این فرق دارد، خدا می‌فرماید یهود و نصارا از شما راضی نخواهند شد تا تسلیم آن‌ها نشوید، درود به مردمی که شعار سیدالشهدا را عملی کردند و 40 سال است زیر بار زور نرفته‌اند.

میردامادی با اشاره به این که اهل‌بیت اسیر یزید نبودند گفت: اگر زینب(س) و امام سجاد(ع) اسیر بودند این چنین یزید و ابن زیاد را رسوا نمی‌کردند اگر بهترین سو استفاده از بیت‌المال را هم در اختیار امام حسین(ع) قرار می‌دادند باز هم امام تسلیم نمی‌شد، امام خمینی(ره) فرمود ملتی که تسلیم نمی‌شود اسارت هم نمی‌کشد.

وی مطرح کرد: امام حسین(ع) فرمود این فرد پلید و ظالم مرا بین عزت و تسلیم شدن مخیر کرده است و من هرگز ذلت و تسلیم شدن را نمی‌پذیرم، حسین(ع) نماز، زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر و درس اطاعت از خدا را احیا کرده است و این‌ها پیام‌های کربلا است، امام حسین(ع) عشق به خدا و عشق به فرمانبری را زنده کرده است و شهید حججی‌ها نیز عاشق اطاعت از خدا هستند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: شعور و شعار حسینی باید هر دو توأم با یکدیگر باشند، در شعائر حسینی باید کاملاً مطیع مراجع، علما و رهبر معظم انقلاب باشیم، کارهایی که وسیله تضعیف شیعه است و کارهایی که عقل و مراجع و رهبر انقلاب تائید نمی‌کنند نباید انجام شود.

وی در همین خصوص افزود: می‌گویند فلان مرجع فلان کار را صحیح دانسته است خب همان مرجع جلو بیافتد و آن کار را انجام دهد، عده‌ای نزد آقای بروجردی رفته بودند و گفته بودند یک سال ما مقلد شما بودیم ده روز محرم را شما مقلد ما باشید مگر چنین چیزی می‌شود؛ این است که گفته می‌شود شعار و شعور باید توأم باشد، دشمن از الگوی امام حسین با پرچم سرخ شهادت و الگوی امام زمان با پرچم سبز و امید به آینده می‌ترسد.

میردامادی در خطبه دوم اظهار کرد: اگر مردم در مسیر خدا قرار بگیرند خداوند درهای رحمت باران را به‌سوی آن‌ها باز می‌کند، یک‌شنبه سالروز بمباران شیمیایی سومار توسط بعثی‌هاست که هم شهروندان عراقی و هم شهروندان ایرانی را شهید کردند و تعداد زیادی را نیز مجروح کردند و این افراد هنوز اثرات مواد شیمیایی را تحمل می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اما دنیا یک بار هم بعثی‌ها را محکوم نکرد اگر در ایران یک مجرم که صدها خانواده را متلاشی کرده است اعدام کنند تمام دنیا موضع می‌گیرند، هفته بزرگداشت نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم، مقام معظم رهبری فرمودند هیچ سازمان و نهادی مانند نیروی انتظامی در مقابل چشم مردم قرار ندارد و لذا رشادت و اقدام به موقع این نیرو باعث افتخار است، امنیت کنونی کشور در وضعیت منطقه مثال‌زدنی است و تأمین این امنیت توسط نیروی انتظامی و مقابله با مفاسد و اشرار قابل‌تقدیر است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: فرمانده نیروی انتظامی بشارت دادند که اقدامات تجربی و علمی نیروی انتظامی عملی شده است، دیدیم که عزاداری‌ها با شکوه و عظمت انجام شد بدون این که هیچ خطر و تهدیدی به وجود بیاید و نظم دسته‌جات عزاداری یک معجزه بود، در حالی که داعش تهدید به بمب‌گذاری کرده بود.

وی یادآور شد: وقتی می‌شنویم در آمریکا که بلندگوی ادعای تمدنش گوش تمام جهان را کر کرده است در یک سال چند هزار ترور و کشتار رخ داده است و در همین اخیر در یک کنسرت، یک نفر مردم را به رگبار و گلوله بسته است و جان ده‌ها نفر را گرفته است، این امنیتی که نیروی انتظامی به خوبی برقرار کرده است و البته تلاش‌ها باید بیشتر شود و سارقان و اشرار و عربده‌کشان و معتادان کنترل شوند، باید همکاری‌ها بیشتر شود تا امنیت کشور بیشتر حفظ شود ارج می‌نهیم.

میردامادی در بخش دیگر با اشاره به جدایی کردستان عراق تصریح کرد: جدایی اقلیم کردستان عراق از حکومت مرکزی یک نقشه کاملاً اسرائیلی و آمریکایی است و زمانی که نتوانسته‌اند از طریق تروریست‌ها نقشه خود را پیش ببرند این موضوع را علم کردند و این تهدید تجزیه برای ترکیه و ایران نیز هست.

وی در بخش دیگر با اشاره به وضعیت برجام خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده بودند بروید مذاکره کنید من با مذاکره مخالف نیستم اما مراقب مکر آمریکا باشید و نتیجه هر گونه مذاکره عهدشکنی است چرا که خوی استکباری دارند، بارها به مسؤولان تذکر دادیم و هر بار گفتند می‌خواهیم ایران را گلستان کنیم حال ببنید چه وضعی شده است.

امام جمعه موقت اصفهان  با بیان این که در مراسم حج مسلمانان از همه جای دنیا هستند و رفتار و کلام حاجی ایرانی می‌تواند تبلیغات سو را علیه شیعیان و ایران از بین ببرد عنوان کرد: رهبری فرمودند همه شهدا ما مظلوم و عزیز هستند اما خدای متعال بر اساس حکمت خود و خصوصیات حججی او را این چنین عزیزتر کرده است، همه شهدا در شهید حججی خلاصه می‌شوند، رئیس‌جمهور روسیه وقتی وارد ایران شد منتظر تشریفات نمی‌شود و سوار بر اتومبیل خود مستقیم به دیدار رهبری می‌رود.*شهید حججی تمام نقشه‌های دشمن را برملا کرد

میردامادی مطرح کرد: شهید حججی نشان داد که ترفندها و امیدهای دشمن بر باد رفته است، زمانی که امام خمینی(ره) فوت کردند بسیاری گفتند ایران بیش از 6 ماه دوام نمی‌آورد اما توطئه‌ها برملا شد شهید حججی نشان داد که نسل سوم نیز پای‌کار انقلاب هستند.

وی در پایان گفت: آن‌قدری که استکبار سرمایه‌گذاری کرد و با تبلیغات می‌خواست نسل آینده را از انقلاب جدا کند و هزاران سایت‌های تبلیغی و رسانه‌های مجازی را به راه انداخت تا هر پیامی را به جوان ما مخابره کند و فکر کردند که نسل آینده نسل انقلاب نیست اما شهید حججی نشان داد که این گونه نیست.

 

انتهای پیام/م

 

اتحاد به معنای ارتباط داشتن با فتنه‌گران نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.