هفته نخست لیگ برتر والیبال؛

تنور والیبال داغ می‌شود/ آغاز ِ جدال لیگ‌برتری‌ها

رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران فردا (یكشنبه) هفته نخست خود را آغاز خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر والیبال فردا آغاز خواهد شد و تیم‌های لیگ برتری در چارچوب 6 مسابقه به مصاف هم می‌روند.

رقابت‌های لیگ برتر والیبال بعد از گذشت زمانی نزدیك به شش ماه  از فردا بار دیگر آغاز خواهد شد. لیگ برتر والیبال ایران در شرایطی وارد سی‌ویكمین دوره خود می‌شود كه این دوره از مسابقات به یاد و نام شهید «محسن حججی» ، شهید مدافع حرم، نام‌گذاری شده است.

تیم‌های پیکان تهران، بانک سرمایه، کاله مازندران، سایپا تهران، شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز، خاتم اردکان، سارویه مازندران، ایرانیان گنبد، رعد پدافند کاشان، شهرداری ورامین و شمس، دوازده تیمی هستند كه در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت و بر اساس قرعه صورت گرفته هفته نخست را سپری می‌كنند.

روند برگزاری سی‌ویكمین دوره لیگ برتر مشابه سی‌امین دوره آن خواهد بود و تغییری در سبك و سیاق مسابقات ایجاد نشده است. بر این اساس در دور مقدماتی این دوره از مسابقات تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد.دیدارهای مرحله پلی‌آف نیز در سه مرحله پیگیری می‌شود که در مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال سال جاری هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبرو می‌شوند و تیم‌های پیروز دو مسابقه از سه دیدار به مرحله بعدی راه خواهند یافت.

در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم مسابقه خواهند داد.در مرحله دوم پلی آف نیز تیم های برنده مرحله نخست در سه دیدار با هم روبرو می‌شوند تا تیم‌های پیروز دو مسابقه به جمع چهار تیم برتر صعود کنند.در تمامی مراحل پلی‌آف تیم‌هایی که در مرحله مقدماتی مقام بهتری کسب کرده‌اند در مسابقات اول و سوم میزبان خواهند بود.

در هفته نخست این رقابت‌های شش دیدار در تهران ( سه مسابقه) ، آمل، ساری و گنبد برگزار خواهد شد كه تیم‌های قدرتمند لیگ یعنی پیكان، بانك سرمایه و سایپا به ترتیب به مصاف شهرداری تبریز، صالحین ورامین و كاله آمل خواهند رفت.  

در دیدار ابتدایی این هفته از رقابت‌ها تیم والیبال شمس به مصاف خاتم اردكان خواهد رفت. تیم شمس که متشکل از بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان ایران است، در نخستین مسابقه خود در لیگ برتر امسال و در سالن فدارسیون والیبال میزبان خاتم ارکان خواهد بود. خاتم اردکان سال گذشته رتبه هفتم را به دست آورد و تیم شمس نیز نخستین حضور خود را تجربه می کند.

محمد وکیلی سرمربی تیم شمس که شاگردانش عنوان قهرمانی نوجوانان جهان سال 2017 را در پرونده کاری خود دارند، در مصاف با خاتم اردکان به دنبال ارائه والیبالی تماشاگر پسند است و به یقین این تیم در لیگ برتر والیبال به دنبال کسب عنوان نیست، زیرا ایجاد هماهنگی بیشتر ملی پوشان برای میادین مهم پیش رو در آسیا و جهان در اولویت کاری این تیم قرار دارد.بازی های خانگی شمس در شهریار برگزار می شود اما این هفته به دلیل آماده نبودن سالن این تیم در سالن فدارسیون والیبال میزبان خاتم اردکان خواهد بود که این مسابقه ساعت 13 شروع می شود.

در دومین دیداری كه هفته اول این رقابت‌ها تجربه خواهد كرد، جدال بین دو تیم بانك سرمایه و شهرداری ورامین خواهد بود كه البته هنوز برگزاری این دیدار قطعی نشده و منوط به كسب مجوز از سوی تیم ورامینی خواهد بود. بانک سرمایه مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها در نخستین بازی خود به مصاف شهرداری ورامین می‌رود.در صورت حل شدن مشكل تیم ورامینی، شاگردان مصطفی کارخانه سرمربی بانک سرمایه که از چند ماه پیش تمرینات خود را آغاز کردند، از ساعت 15 در سالن فدراسیون والیبال به مصاف نماینده ورامین می روند.

بانکی ها در دور رفت سال گذشته لیگ برتر والیبال تنها شکست خود را 19 آبان ‌ماه برابر نماینده ورامین تجربه کردند و امسال با تمام قدرت برابر این تیم حاضر می شوند تا ضمن شروعی طوفانی در لیگ برتر، جبران شکست سال گذشته را نیز کرده باشند.

شاگردان بهروز عطایی در تیم كاله، در خانه میزبان سایپا خواهند بود. تیم والیبال سایپا که با شش نایب قهرمانی و یک مقام سومی همچنان در حسرت قهرمانی این تورنمنت مهم ایران است، امسال عزم خود را برای کسب مدال طلا جزم کرده است و در نخستین گام برای رسیدن به این هدف «میروسلاو ژیوکو» بلغارستانی را به عنوان سرمربی جذب کرده است. تیم کاله مازندران نیز همانند سال های گذشته با هدایت بهروز عطایی لیگ برتر را آغاز می کند و در نخستین مسابقه امید زیادی به کسب پیروزی با استفاده از امتیاز میزبانی دارد.

تیم های سازمان عمران شهرداری ساری و رعد پدافند کاشان دیگر تیم های لیگ برتر سال 96 هستند که در هفته نخست در سالن شهید رسول حسینی ساری به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

**برنامه كامل هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر والیبال (جام شهید حججی) به قرار زیر است:

تهران-ساعت 13: شمس – خاتم اردکان

تهران- ساعت 15: بانک سرمایه – شهرداری ورامین (در صورت کسب مجوز نماینده ورامین)

تهران-  ساعت 17 و 30 : پیکان تهران – شهرداری تبریز

آمل – سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16: کاله مازندران – سایپا تهران

ساری – سالن سید رسول حسینی، ساعت 16: سازمان عمران شهرداری ساری – رعد پدافند کاشان

گنبد – سالن المپیک، ساعت 16: ایرانیان گنبد – شهرداری ارومیه

انتهای پیام/

لیگ برتر والیبال با 6 دیدار آغاز می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار