حماس سلاح خود را کنار نخواهد گذاشت

جنبش حماس سلاح خود را کنار نخواهد گذاشت و اگر اسرائیل و هر اشغالگری تصور می کنند حماس مقاومت را رها خواهد کرد، در توهم قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مسئولان جنبش حماس با تاکید بر اینکه، تماس هایی بین مسئولان این جنبش با گروه های مقاومت، حزب الله و ایران وجود دارد، گفت: حماس تصمیم خود را برای گسترش روابط با تهران گرفته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اسماعیل رضوان در مصاحبه با این شبکه گفت: جنبش حماس سلاح خود را کنار نخواهد گذاشت و گفتگوها با جنبش فتح در این باره روشن وشفاف بود. اگر اسرائیل و هر اشغالگری تصور می کنند حماس مقاومت را رها خواهد کرد، در توهم قرار دارند. سلاح مقاومت خط قرمز است و به هیچ وجه اجازه تعرض به آن را نخواهیم داد. جنبش فتح از این مسئله آگاهی دارد و اذعان کرد سلاح خط قرمز است.

رضوان افزود: اصرار داریم تصمیمات در داخل جنبش حماس بر اساس توافق بین اعضای دفتر سیاسی اتخاذ شود. همواره خواهان قدرت، وحدت، آشتی و ثبات در سوریه بوده ایم. تماس هایی بین حماس با گروه های مقاومت، حزب الله و ایران وجود دارد. تعامل ما با ایران به عنوان یک تشکیلات است و حماس تصمیم خود را برای گسترش روابط با تهران گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: گزینه مقاومت نتیجه بخش بودن خود را ثابت کرده و روند سازش هیچ نتیجه ای به همراه نداشته است. روز سه شنبه آینده دیداری بین دو جنبش حماس و فتح در قاهره برای تعیین راه های عملی کردن توافقنامه آشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

جنبش حماس: سلاح مقاومت خط قرمز است و به هیچ وجه اجازه تعرض به آن را نخواهیم داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار